Annons

Xceed dyr service

1
Hej!

Har en xceed årsmodell 2020 och lämnade in den på service nyss. Tyckte att det blev oerhört dyrt så vill bara kolla vad ni andra betalat för en 4 årsservice/60000 km.

Jag fick betala 8400:- och det var enligt verkstaden en stor service. Detta var på en stor kedja som är Kia auktoriserad.

/Lena
Annons

Re: Xceed dyr service

3
Smooth skrev: 06 okt 2024, 06:52 Hej!

Har en xceed årsmodell 2020 och lämnade in den på service nyss. Tyckte att det blev oerhört dyrt så vill bara kolla vad ni andra betalat för en 4 årsservice/60000 km.

Jag fick betala 8400:- och det var enligt verkstaden en stor service. Detta var på en stor kedja som är Kia auktoriserad.

/Lena
6600:- för 1,4l
7600:- för 15l
Detta hos stor återförsäljare i Göteborg.
Men ett tips är ju att serva hos mekonomen eller liknande istället.

7
davve skrev: 06 nov 2024, 11:46 Jag mailade Hedin här där jag bor nu ang. min Ceed plug in hybrid och 4års skulle kosta 7900:-.

Luftfilter, kupefilter, oljefilter, olja samt bromsvätska.

Inget med hybridsystemet vad jag kunde se.
Mekonomen är säkert 1500-2000:- billigare.

9
Nej, inte helt.
Se bara till att spara på ALL dokumentation om du utför service någon annanstans. Kvitto, serviceprotokoll, batteritestutskrift... Rubbet.
Det krävs om det skulle bli något problem med drivlinan (ur garantisyfte). Och det måste vara ett registrerat bilverkstadsföretag som gör servicen. Kalle på hörnan eller "jag servar själv" duger inte.

10
SorentoUM skrev: 08 nov 2024, 09:55 Nej, inte helt.
Se bara till att spara på ALL dokumentation om du utför service någon annanstans. Kvitto, serviceprotokoll, batteritestutskrift... Rubbet.
Det krävs om det skulle bli något problem med drivlinan (ur garantisyfte). Och det måste vara ett registrerat bilverkstadsföretag som gör servicen. Kalle på hörnan eller "jag servar själv" duger inte.

Ja är det inte nåt eu beslut att garantin ska gälla oavsett verkstad om det gjorts enligt konstens alla regler. Jag hade kunnat göra det själv för 500kr men då gäller inte garantin såklart.

Mekonomen borde ju vara safe?!
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"