Annons

hjälp med köp

1
Har gått nu länge i tankarna om att köpa en Kia ceed, dock blir det en begagnad än så länge. Är kluven och har blivit medlem här för att kanske få lite output. Hittade en Kia Cee´d _sw 1.6 CRDI 136 hkr GT-line, 2015 årsmodell, gått 16k mil och är servad som den skulle, lite dåliga bakbromsskivor och belägg men inget större, lite repor här och där. Sen hittade jag en annan i samma prisklass Kia cee´d_sw 1.6 CRDi 128hk 2015 årsmodell som har gått 12k mil, vet inte hur service är men tanken är att kolla på den imorgon. Det jag är kluven är miltalen, hjärna säger ta den med mindre mil men hjärtat gillar gt line då den är lite sportaktig. Vad säger ni? Skulle uppskatta lite hjälp då många här har eller äger någon av de och kan ge mig lite mer info, om det är värt med gt line eller om det är någon större skillnad på de? 😅
Annons

Re: hjälp med köp

2
Det är ju en personlig preferens.
Själv hade jag tagit GT-Line om båda är i likvärdigt skick.
Milen är inte något att oroa sig över så länge bilen är servad enligt rekommendationena.
Det är snarare viktigare hur bilen är skött under sin livstid. Hellre en välskött långmilare än en illa härjad lågmilare.
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"