Annons

Re: Problem med klädsel förarsäte

11
Jag släpper det inte, jag VET att jag inte haft några kläder på mig som skulle orsaka att klädseln fransar sig. Och om det vore mina kläder, varför bara en punkt stor som en snusdosa men inget på resten av sätet eller de andra platserna i bilen?

Plånbok? glöm det, jag har ingen och på den tiden jag hade det (6 år innan kia) så hade jag den i höger bakficka.
Nycklar? glöm det, de ligger i mittkonsollen, alltid.
Har inget i mina bakfickor då jag ogillar känslan.

Näe, hävdar de yttre påverkan vill jag att de visar hur det ska ha gått till. Jag har påvisat ett fel på min bil, de hävdar jag orsakat det, bevisbördan är deras.

Bilfirman tvår sina händer och sa jag får ringa kundtjänst. Firman tjattrade om att Kia aldrig hört talas om en dålig klädsel därför måste felet vara mitt, det kallade jag ut som BS direkt och gav dom forumet här och i usa där folk haft klädselproblem, ingen ide att fjanta vidare om det ens. De hävdade att de sett dylikt när folk haft fickor med kardborre.
Kanske det, men jag bär jeans, äger inga kläder med kardborre så hur skulle bristen på kardborre orsaka en ful klädsel?

Är det denna låga nivå Kia håller sin "nybilsgaranti" på så är det sista gången deras märke finns i vår ägo. (vi har 2st)
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Annons

12
Varför är bevisbördan Kias?
Hur ska Du kunna bevisa att Du inte gjort så att klädseln blivit skadad? Jag bara undrar alltså, jag ställer mig neutral i frågan...

Re: Problem med klädsel förarsäte

13
Jag har suttit bilen och kört den, använder bara jeans. vad skulle ha orsakat skadan? det är troligtvis så att tyget helt enkelt inte är upp till standard, tillverkningsfel. Jag rapporterade och visade upp och Kia hävdar att jag gjort det, då åligger det dom att visa hur det skulle gått till.
Jag hävdar tillverkningsfel, alla tillverkare kan få en felaktig produkt som slinker igenom kontrollerna.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Problem med klädsel förarsäte

14
Torgskräck skrev: 25 sep 2015, 15:02 Upptäckte igår att jag fått en fläck på förarsätet där klädseln är alldeles luddig/uppfransad.

Ca 7cm omkrets och blir där vänster bakficka hamnar då man sitter, ingen annan plats i bilen eller förarstolen har fått detta. Till saken hör att jag aldrig har något i mina bakfickor då jag inte ens har en plånbok, har alla pengar och kort i fodralet till mobilen. Använder 99% av min tid vanliga jeans, så jag kan inte finna annan orsak är tillverkningsfel på tyget just där, om det berode på mina kläder skulle ju motsvarande del där höger bakficka hamnar ha samma märken.

Så slitage pga mig utesluter jag, aldrig haft arbetskläder eller något strävt/vasst på mig i bilen. Äger inga kläder med kardborrband heller.

Någon mer som haft problem med klädseln i sin nya ceed ?
Jag har en SE 2 2015.
Hej, har samma problem. Har haft Kia sedan 2010 aldrig varit med om det förrut. Klädsel spruckit upp på vänster sida. Klädseln känns tunn och plastig. Trodde först att jag gjort något men började senare spricka lite längre bak.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"