Annons

Favoritkontakter för telefon

1
Hej,

Har en Ceed SW Plug-In Hybrid DCT6 Advance Plus av 2022 års modell, och försöker få till att få favoritkontakter listade som just favoriter, men hittar inget sätt att ange favoritkontakter?

Jag har favoriter i själva telefonen, men de enda alternativ jag kan se i bilen är att söka bland alla kontakter eller i samtalslistan, men det måste gå på något sätt att ange favoriter? I tidigare bilar av andra märken så har det varit enkelt att marker vilka av mina importerade kontakter som ska vara favoriter.

Jag hittar i manualen (5.28,) men så som det står fungerar det inte i för mig, jag har inget Tune-vred?

Någon som vet då detta borde vara en enkel sak att få till och jag måste bara missa det någonstans?
Annons

Re: Favoritkontakter för telefon

3
ssh9721 skrev: 03 maj 2023, 08:46 Hej,

Har en Ceed SW Plug-In Hybrid DCT6 Advance Plus av 2022 års modell, och försöker få till att få favoritkontakter listade som just favoriter, men hittar inget sätt att ange favoritkontakter?

Jag har favoriter i själva telefonen, men de enda alternativ jag kan se i bilen är att söka bland alla kontakter eller i samtalslistan, men det måste gå på något sätt att ange favoriter? I tidigare bilar av andra märken så har det varit enkelt att marker vilka av mina importerade kontakter som ska vara favoriter.

Jag hittar i manualen (5.28,) men så som det står fungerar det inte i för mig, jag har inget Tune-vred?

Någon som vet då detta borde vara en enkel sak att få till och jag måste bara missa det någonstans?
Hej,
Antar att du kör via Carplay? För mig dyker favoriterna upp precis som på telefonen (iPhone).

Re: Favoritkontakter för telefon

5
Jag har en Niro PHEV 2020, och jag kan inte heller få till en favoritlista. I manualen står att, på sidan med senaste samtal ska finnas en ikon, som en stjärna. Trycker man på den, så ska man komma till favoritlistan, och kunna lägga till favoriter.
Men jag har ingen sån stjärnikon i listan för senaste samtal
Favoritlista är kanske option?
Jag tycker att påfallande mycket stämmer dåligt med manual, och hur det funkar i bilen.

Försökte lägga in en bild från manualen, men måste va nåt fel med den funktionen. Bildinfo bara laddar, men ingen bild kommer fram. Trycker jag förhandsgranska, så försvinner både text jag skrivit och bildinfon, och inlägget blir helt tomt.
Testat med både JPG och PNG-filer.

Re: Favoritkontakter för telefon

7
Försökte också lägga upp bilder men klickar man på den som står och snurrar så får man följande notering: "Detta forums bilagekvot har uppnåtts, du kan inte ladda upp några filer". Så det är nog något problem med forumet?
Kia Ceed SW PHEV -22
Kia Optima SW P-HEV ADVANCE PLUS 2 -18
Kia Ceed SW 1,6 CRDI Aut. LTD Ed. -15
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"