Annons

Första service Ceed PHEV -22

1
Hej,

Tänkte kolla vad ni fått betala för första servicen.
Ringde o kollade priset innan jag bokade och fick pris 2100:-. Tänkte det va så billigt så ringer inte vidare.
nu när jag hämtar bilen så vill de ha 3800:- men efter lite diskussioner så går de ner till 3100:-.
Jag har givetvis inte skriftligt på att de först sa 2100:- så jag har inget att komma med heller. Men tänkte se om ni andra också fått betala 3800:-.
De har inte gjort något annat än ordinarie service minus uppdateringen som jag bad om specifikt för att de notoriskt haft problem med just att uppdatera både mina tidigare bilar och kompisarnas utan att man påtalat det.
Den här gången hette det att, "fungerar bilen behöver man inte uppdatera". Varpå jag sa att kartorna kanske har uppdaterats? Då sa de att "Vi har problem med KIAs programvara. Den är skit och fungerar inte alltid så det är därför. Men nästa gång det är service så fixar de det".
Jag funderar på att boka upp en ny tid så de får göra bara uppdateringen för antar att det kommit något nytt sedan sisat uppdateringen?

@Sorento brukar ha koll på det här :-)

Nuvarande version är nedan.
(Gick inte ladda upp då "Detta forums bilagekvot har uppnåtts, du kan inte ladda upp några filer"???)
Kia Ceed SW PHEV -22
Kia Optima SW P-HEV ADVANCE PLUS 2 -18
Kia Ceed SW 1,6 CRDI Aut. LTD Ed. -15
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"