Annons

Licensnyckel för Onlinetjänster Sportage 2016

1
När min bil passerade 7 år, slutade onlinetjänsterna att fungera. Tidigare kunde man dela internet från mobilen och få livetrafikinformation, fartkameravarningar, väder mm.
När jag delar internet och enheten anslutit sig, kommer ett skylt upp - "Licensnyckeln för onlinetjänsterna har gått ut"

Hur och var kan man förnya licensnyckeln, någon som vet och har upplevt detta?
Annons

Re: Licensnyckel för Onlinetjänster Sportage 2016

2
Jag har råkat ut för samma sak med min Kia Sportage 2016. Nu får jag ingen kartinformation avseende varken fartkameror eller trafikolyckor. Jag kontaktade en återförsäljare för Kia, Björkmans Bil. De hade aldrig hört talas om mitt problem och hänvisade till generalagenten för Kia. Jag skickade ett mail dit den 9 maj men har fortfarande inte fått något svar vilket är oacceptabelt.

Re: Licensnyckel för Onlinetjänster Sportage 2016

3
hanse1 skrev: 18 maj 2023, 11:32 Jag har råkat ut för samma sak med min Kia Sportage 2016. Nu får jag ingen kartinformation avseende varken fartkameror eller trafikolyckor. Jag kontaktade en återförsäljare för Kia, Björkmans Bil. De hade aldrig hört talas om mitt problem och hänvisade till generalagenten för Kia. Jag skickade ett mail dit den 9 maj men har fortfarande inte fått något svar vilket är oacceptabelt.
Nu fick jag svar från KIA. De skriver att licensnyckeln inte går att förlänga. Det innebär att kartfunktionen inte kommer visa varken fartkameror, trafikolyckor eller vägarbeten. Det är väl för dåligt av KIA. Nu måste jag hitta ett annat navigationsprogram och använda min iPad.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"