Annons

Felsökning Ceed 13

1
Hej,

Har lite problem med min Ceed från 13 (18xxx mil)

*Hugger i koppling, svår att köra mjukt(manuell)
*Ledlisten hö flimmrar på autoläget(inte på läge 0)
*Vibrationer vida inbromsning
*Vibrerar/skakig tomgång
*Trögstartad vid kyla

Tänkte åka och få detta undersökt på en verkstad och undrar om någon är att föredra, Kias egna eller typ en Mekonomen?
Vill komma så billigt undan som möjligt då denna bilen är vår pendlarbil(extrabil) som används av mig och sambon mest i jobb.
Vill helst bara få gjort felsökningen hos någon så jag vet vad felet är sen går tanken att beställa delar själv på nätet från typ Tyskland och lämna in han för bytet hos min "lokala lilla verkstad"

Vem rekommenderar ni atr jag gör felsökningen hos som gör den grundligt och för vettig prislapp?
Annons

Re: Felsökning Ceed 13

2
-kopplingen kanske är slut, tycker dock att min kia ceed alltid varit svårkörd på låga växlar
-Att ledlisterna flimrar är ett vanligt fel, tror att det är drivdonet som pajjar. Finns info om det om man googlar. Annars blir det byte av hela lyktan (dyrt)
- vibrationer kan vara skeva bromsskivor, glidpinnar som fastnat. Jag fick bort mina vibrationer när jag slipade med en nylontrissa på rostkanterna som kan bli på skivorna.
-Min bil vibrerar alltid på tomgång när det är kallt ute.
-Glödstiften är ett vanligt problem vid kallstart. Om bilen startar lätt med motorvärmare så är det troligtvis dom. Du väntar väll tills glödgningslampan har slocknat innan du startar bilen?
Skriv svar

Återgå till "Problem"