Annons
Annons

Re: Fjärrlåset låser inte förardörren

12
Av med dörrsidan, sen får du demontera den inre plåten med allt vad det innebär och ta loss hela handtaget från bilen, kan gå att göra rent eller byta, något med elen är ärgat/fuktigt och spökar, sitter ju lite kontakter för att få alla funktioner.

Endera lämna in eller riv isär själv. Finns inga genvägar till det perfekta ljudet som farbror barbro sa.....
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Fjärrlåset låser inte förardörren

13
En tanke slog mig. Peppes89 - Du har en Ceed ED eller hur?
Har du kollat dörrkontakten som sitter vid dörrnäsan? Funkar innerbelysningen när du öppnar dörren? Varnar den i displayen för öppen dörr trots att dörren är stängd? Säger den att dörren är stängd trots att du öppnat den?
Kan vara dålig jordning i skruven som håller kontakten eller så kan själva kontakten vara kass inuti. Skruva loss skruven och kontrollera/mät.

Re: Fjärrlåset låser inte förardörren

14
Peppes89 skrev: 16 apr 2018, 11:35 Har fortsatta bekymmer med detta. Har smort och smort men det vill inte fungera ändå. Problemet är dels att förardörren inte går att låsa/låsa upp med fjärren utan alla andra dörrar låses/öppnas men förardörren behöver låsas med nyckeln.

Dessutom kan inte bilen auto-låsa de andra dörrarna när man kör med den, det klickar några gånger som att den försöker låsa men sen blinkar den bara. Dock låser den dörrarna men om man ska plocka upp nån måste man slå av bilen och använda fjärren, det fungerar inte med knappen i bilen.

3:e problemet är att om man stänger av bilen och kliver ur genom förardörren så låses inte de andra dörrarna upp per automatik utan man måste använda fjärren.

Jag har provat att smörja dagligen och tog bort dörrsidan, dock kom man inte åt någonting därifrån.
Jag har även kollat säkringen men den är hel.

Någon som vet vart problemet sitter med dessa symptom? Är det inne i dörren eller nån annanstans?

Blir tokig på detta men skulle vilja lösa det själv helst, eller åtminstone försöka innan jag lämnar in bilen.
Ser att det var ett par år sedan den här tråden skapades, men undrar om du någonsin hittade en lösning på problemet, @Peppes89, och vad du i så fall gjorde för att få ordning på det?

Har fått exakt samma problem på vår gamla trotjänare och har testat ASSA låsspray i tändningslåset utan resultat.
Skriv svar

Återgå till "Problem"