Annons

Batteri urladdat

1
Har en Sorento 2021 Hybrid, vid två tillfällen så har den laddat ur det vanliga batteriet helt efter varit stående i 7 dagar, någon annan som har samma problem? är det ett känt problem med KIA Sorento?
Hade den inne på felsökning efter första tillfället, men inget "snåldrog" el ansåg verkstaden.
Annons

Re: Batteri urladdat

4
Har en 2023 Hybrid, den har laddat ur 12v batteriet två gånger nu i vinter. Har köpt en portabel startbooster som jag har liggandes i bilen. Ska undersöka detta lite mer och kanske köpa ett större batteri till sommaren.

Re: Batteri urladdat

5
frobom skrev: 22 jan 2024, 10:45 Har en 2023 Hybrid, den har laddat ur 12v batteriet två gånger nu i vinter. Har köpt en portabel startbooster som jag har liggandes i bilen. Ska undersöka detta lite mer och kanske köpa ett större batteri till sommaren.

Hittade du något fel? Våran laddade ur på en dag. Helt död i batteriet

Re: Batteri urladdat

6
Sebastian S skrev: 26 feb 2024, 20:14
frobom skrev: 22 jan 2024, 10:45 Har en 2023 Hybrid, den har laddat ur 12v batteriet två gånger nu i vinter. Har köpt en portabel startbooster som jag har liggandes i bilen. Ska undersöka detta lite mer och kanske köpa ett större batteri till sommaren.

Hittade du något fel? Våran laddade ur på en dag. Helt död i batteriet
Jag har haft en till incident i vinter. Problemet verkar hänga ihop med att bilen står några dagar när det är väldigt kallt ute. Det måste vara något som ligger och tjuvdrar samt att batteriet är litet och med kyla inte klarar att hålla laddningen. Jag ska undersöka om jag kan få in ett större och bättre batteri i sommar. Det ser ut som att det borde få plats med ett större batteri. Startboostern har fungerat perfekt och kan vara räddningen om bilen ex. står några dagar vid tågstationen eller liknande.
Skriv svar

Återgå till "Problem"