Annons

Laddningen avbruten. Kontrollera laddaren.

1
Detta är det meddelande jag får, ibland, av min Sorento '22 plug in hybrid när jag försöker ladda i vissa vanliga (220 V) uttag.

Laddar oftast från ett uttag i garaget och där går det alltid bra att ladda.
Ibland parkerar jag bilen närmare ytterdörren och har då gjort ett arrangemang så jag kan stödladda Zorro, vi kallar han så, med lite småskvättar.

Jag fick kolla upp vilken fas jag skulle använda så att (automat)säkringen inte skulle lösa ut direkt. Fick visserligen dra en förlängningssladd men när detta väl var fixat så har arrangemanget fungerat bra.
Tills igår!!!
När jag stoppade i laddsladden så verkade allt fungera som vanligt. Jag brukar emellertid alltid kolla att lampan vid kontakten i bilen börjar blinka så att jag vet att den laddas OK.
Den här gången tog det en ganska lång tid innan lampan blev RÖD och inte blinkade gult som vanligt.

Prövade några gånger och startade bilen för att se om det skulle presenteras någon information på instrumentpanelen men det enda jag fick fram var det jag skrev i rubriken: "Laddningen avbruten. Kontrollera laddaren."

Jag har ett annat elfordon oxå med samma typ av laddsladd som Zorro och laddningen misslyckas med båda sladdarna. I garaget fungerar laddningen fortfarande bra och det andra elfordonet går bra att ladda med fölängningssladdsarrangemanget.

Jag inser att det här är så magiskt så det går nog inte att lista sig till en lösning om man inte varit med om det tidigare. Men nån kanske vet vart man skulle kunna vända sig med frågan.

/En fullkomligt förbryllad Sorentoägare. 🤔
Skriv svar

Återgå till "Problem"