Annons

USB-laddningsuttag fungerar dåligt

1
Hej gott folk!
Vill undersöka om det är fler som upplevt detta…
Har en Ceed halvkombi med Advance-paket från tidigt 2019. Under klimatkontrollen finns ju diverse anslutningsmöjligheter, varav en är avsedd enbart för USB-laddning (märkt med batteri och en liten blixt-symbol). Denna fungerar inte när jag eller en vän ansluter en USB-A (bilen) till USB-C (android-telefon). Laddningen slår på och av i 1 sekunders intervaller. Inte så värst bra… Händer dock inte när jag kopplar in en iPhone.
Så, någon som upplevt detsamma?
Verkstaden kunde inte felsöka vid senaste service-besöket på grund av personalbrist så jag får tyvärr åka dit igen när personalen friskat till sig lite.
Annons

Re: USB-laddningsuttag fungerar dåligt

4
Ceelia skrev: 30 jan 2022, 21:21 Hej gott folk!
Vill undersöka om det är fler som upplevt detta…
Har en Ceed halvkombi med Advance-paket från tidigt 2019. Under klimatkontrollen finns ju diverse anslutningsmöjligheter, varav en är avsedd enbart för USB-laddning (märkt med batteri och en liten blixt-symbol). Denna fungerar inte när jag eller en vän ansluter en USB-A (bilen) till USB-C (android-telefon). Laddningen slår på och av i 1 sekunders intervaller. Inte så värst bra… Händer dock inte när jag kopplar in en iPhone.
Så, någon som upplevt detsamma?
Verkstaden kunde inte felsöka vid senaste service-besöket på grund av personalbrist så jag får tyvärr åka dit igen när personalen friskat till sig lite.
Har du testat med en annan USB kabel till Android telefonen?, kan ju vara den som är kortsluten så att uttaget slår av och på för att inte det skall bli ytterligare fel, USB uttag brukar inte innehålla någon säkring på utgången, utan det sköts av elektronik i uttaget som begränsar strömmen genom att i vissa fall reglera ner spänningen, vilket då på telefonen kan upplevas som att laddningen slår av och på.
/Mats
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"