Annons

Ökande oljenivå i motor Sorento aut -13

1
Hej ! Nån kunnig som kan tänkas ha en teori om varför oljenivån i motorn ökar ? ( 2.2 CRDI) Den ökar ganska snabbt, kanske 1 liter på ett par hundra mil. Men den går fortfarande bra, så vad skulle det kunna vara tro? Antar att det är diesel, man ser inga tecken på att det skulle vara kylvätska. Man kan ju inte byta olja var 100:e mil....
Annons

Re: Ökande oljenivå i motor Sorento aut -13

4
Om du är orolig, eller läs vore det jag skulle jag byta oljan och försöka bli säker på om det är diesel. Är det diesel skulle jag bra den så fört oljan ökat till 150 %, det blir ju en form av flushning av motorn förutom att oljan tunnas ut, sen är det inte jätte bra med den ökade volymen i motorn. Men steg 1 är ju att vara rätt säker på att det är diesel.
Sen om den går bra är det ju inte helt akut att finna ut vilken spridare (om det är felet) som är problemet och byta den, antagligen inte helt billigt om du inte har möjlighet att felsöka spridarna och byta själv. Men det är absolut en gissning från distans från min sida, så det behöver inte vara detta problemet, men för mig låter problematiken som att det lutar åt en spridare.


Lycka till:(
Skriv svar

Återgå till "Problem"