Annons

UVO Connect - Schemalagd laddning

1
Hej!
Jag brukar använda schemalagd laddning under vintern, men nu sedan UVO Connect gjort sitt intåg är det inte lika lätt längre...
Är det fler än jag som har problem med att schemalagd laddning fungerar ett par dagar (max) innan inställningarna nollställs och man måste göra om proceduren i UVO Connect igen?
Jag har ännu inte provat att ställa in schemalagd laddning via menyn i bilen.
/ Håkan Åkesson, e-Niro MY20
Annons

Re: UVO Connect - Schemalagd laddning

4
Norpar tråden lite, då det är det närmsta connect appen jag hittar i trådväg.

Är det någon som är nöjd med appen? KIA connect alltså, helt värdelös enligt mig, har inte lyckats starta appen ens, skapa profil är det som går, så långt är det frid och fröjd, sen är det tvärstopp, bara felmeddelanden eller typ "connecting..." i evigheter, har aldrig träffat på en app i appstore som är lika usel! Är det någon här som är nöjd?

Man tappar ju i praktiken möjligheten att förvärva/kyla bilen då appen inte går att starta, går den inte att starta går det inte att ansluta bilen...
Men kanske är det någon extra dålig period nu?

Re: UVO Connect - Schemalagd laddning

5
Kanske låter lite klyschigt, men appen har aldrig krånglat för mig. Startar varje gång och kommunikation med bilen fungerar också.

Testar du när du är ansluten till wifi eller 4G/LTE? Vad för OS och vad för version på appen?
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: UVO Connect - Schemalagd laddning

6
Tydligen någon uppdatering idag, fungerar efter timmar med total död, IOS och senaste versionen, vilken exakt vet jag inte. Endast provat i timmar idag alltså, så var tydligen lite snabb att döma ut den helt, men betygen bidrog när det var totalt omöjligt med mer än registrering av mina uppgifter. Men nu har jag kommit vidare och har kopplat ihop bilen samt kan starta värmen.

wifi och 4G testat, men problemet var som sagt att appen inte gick att starta på mobilen, den kom aldrig igång...Men efter typ 101 försök så går det nu.
Sen saknas en del funktioner från Volvo on call, tex start av bil, tuta och flash av helljus. Men kanske utvecklingen går framåt och det kommer, huvudsaken är värme/kyla. Gött med förvärmning av ratt och speglar, det är riktigt bra.

Re: UVO Connect - Schemalagd laddning

8
Ser att även du har en e-Soul (enligt vad som står under dina inlägg), har du någon feeling hur långt (max) du kommer i vinterföre (säg -10 C)? Nyfiken då jag just hämtat ut min och inte hunnit testa något än.

Håller med annars att dom borde lägga ner ordentligt med jobb på appen, sedna forsätta med mindre uppdateringar (vilket jag är säker på att man gör) för att få den så snabb och funktionell som möjligt, nu är man inte ensam om problemen, Renault hade/har stora problem också tex, man borde försöka att köpa över någon från VOC, ett tips:)

Re: UVO Connect - Schemalagd laddning

9
Ligger nånstans mellan 380-420km vid normal körning (blandat stads-/landsväg 80-100km/h) med två-tre personer i bilen och 21 grader i kupén, ratt och stolsvärme på. Står parkerad utomhus då garaget är fullt med massa annat 🙂
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: UVO Connect - Schemalagd laddning

10
Som här då:) Den får stå ute och skämmas i ovädret, men det var en av anledningarna att jag skaffade den då den skulle vara snabb och lätt att värma via appen, misströstade därför igår då appen inte alls ville, men idag fungerar det utan problem, även bilstatus som igår inte ville vara med. Testar 6 A laddning just nu för att se hur det fungerar via 230 V alltså, då det blir aktuellt på jobbet, alla bäckar små!
Skriv svar

Återgå till "e-Niro"