Annons
Annons

Re: Ljuddämpning KIA CEED SW 2020 inför ny stereo

12
ConnyK skrev:KIABAKDorrEfter.jpg
KIABAKDorrFore.jpg

Nu när baksätena är monterade så vart jag väldigt nöjd bullerdämpningen så här långt.
Visste när jag köpte bilen att den var bullrig men vart oroad över det dånet som blev av viss asfalt i motorvägsfart.
Nu löste det sig efter dämpning vart det helt OK.
Framdörrarna är kvar men skulle vilja få tag i ett par begagnade dörrsidor som man kan såga i :-)
/Conny
Grymt jobbat!

Re: Ljuddämpning KIA CEED SW 2020 inför ny stereo

13
Fortsättning med framdörrarna
Om rostskydd er bra eller dåligt krävs expert att svara på men mina amatörögon har vissa synpunkter.
Miss av lack på insidan, fixade medan sidan var ur Miss av lack på insidan, fixade medan sidan var ur
Av alla bilar jag dämpat har jag aldrig sett så lite rotskydd Av alla bilar jag dämpat har jag aldrig sett så lite rotskydd
Har haft en Ford som de fick fixa rost pga av dåliga skarvar (3år gammal), lika bra att fixa när det är torrt och bilen aldrig har varit utsatt för salt.
Rostskyddat Rostskyddat
Lite dämpning
1:a lagret dämpning 1:a lagret dämpning
2:a lagret dämpning 2:a lagret dämpning
Nu vart det skillnad
Bilen är riktigt trevligt tyst nu och ljudet från originalstereon vart bättre (Nytt skall in)

Re: Ljuddämpning KIA CEED SW 2020 inför ny stereo

16
SorentoUM skrev:Säkert bra som ljuddämpning. Tänk dock på att skumgummit samlar vatten (som det flödar rikligt av på insidan av dörren) och kan komma att påskynda ett eventuellt korrosionsangrepp.
Kan bli problem med rostskyddsgarantin (och vanliga garantin) i framtiden vid ett eventuellt garantiärende. Ville bara lyfta fram det så att man är medveten om det.
Tror inte det är någon fara, det är inte vanligt skumgummi utan de är speciellt gjorda för dörrar och de sitter inte direkt mot plåten (sitter ett dämplager under)
Sen är jag medveten om att allt jag gör med bilen kan de strula med garantin om de är på det humöret, men jag har köpt fabriksnya bilar i över 30år och byggt om och dämpat i över 20år och har aldrig haft några problem hittills.

AERO-Wave
Skumgummidämpning med en unik vågform med självhäftande baksida för enkel applicering. Utmärkt för att absorbera ljudvågor bakom högtalare t.ex. i dörren och lådor. Kan även användas för att isolera delar från varandra och kan komprimeras för att få en perfekt form. Vattenresistent och ej brandfarlig.

Re: Ljuddämpning KIA CEED SW 2020 inför ny stereo

17
Hej!
Hur gjorde du för att lossa inredningen på bakluckan?
Jag har en 2010 så kanske inte riktigt samma men alla tips är bra!
Jag behöver fixa till torkarmotorn som inte orkar runt längre. Jag har lossat de skruvar jag sett i handtagen och stroppen för att dra ner luckan men sen så satt inredningen ändå som berget...
Kia Cee´d 1,6 CRDI ECO kombi
/Stefan
Skriv svar

Återgå till "Projekt"