Annons

Bluetooth uppkoppling.

1
Hej. Undrar om det är bara jag, eller om jag gör något fel. Men jag älskar min Niro inte det men jag tycker att uppkoppling av min mobiltelefon är faktiskt tragiskt. Ofta måste jag bekräftar 3 ganger når jag kommer in i bilen at jag godkänner att telefonen kopplar på och det hända också att den inte hämtar kontaktar och historiken. Da måste jag stoppa bilen och går in på Bluetooth och slå på kontakter. Det är sjelden att den kopplar på själv. Brukte samma telefon i min C4 Picasso utan problem. Har nu testat med min nya Samsung fold 2 men samma problem. Jag kan inte se att jag har blokkert någonting. Andra Bluetooth enheter ansluta utan problem.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Annons

Re: Bluetooth uppkoppling.

4
Hoppar in med en fråga om bluetooth...

MIn Kia Rio har inte bt på stereon utan kör via kabel men finns det något bra sätt att koppla in mottagre så jag kan köra via blåtanden direkt från mobilen..
Sugen på ny mobil och den har ingen 3,5mm uttag så då funkar ej kabel för att spela upp musiken i bilen längre..
KIA RIO 1,2 ECO EDITION

Re: Bluetooth uppkoppling.

6
Mina två Samsung Galaxy-telefoner har inga sådana problem.
Att du får popup-fönster där du måste bekräfta sammankopplingen låter som att enheterna (dvs bilen och telefonen) inte parats ihop ordentligt som de ska, alternativt att ihopparningen funkat fint men att du i tfn inte givit bilen rättigheter att få access till dina kontakter, osv.

Re: Bluetooth uppkoppling.

7
Såklart har jag gitt rättigheter til mina telefoner. Därför skrev jag också ofta och inte alltid. Men jag misstänker att felet ligger mer och mer i bilen eftersom den interna simkort också strular stadigvekk och jag är nöd til å restarte skärmen minst 2 ganger i vecka.
Skal på fredag til Kia och forhåpentligvis klarer dem å fiksa detta.


Skickat från min SM-F916B via Tapatalk
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"