Annons

Bakljus

1
På min förra bil så lyste inte bakljusen när man körde på varselljus utan bara på p-ljus eller halv/helljus, på den
nya lyser dom ständigt oavsett vad jag ställer ljusknappen på.

Frågan är om det ska vara så eller om det beror på att man monterat dragkrok på bilen?
Annons

Re: Bakljus

3
Men på min bil lyser dom hela tiden, även när knappen står i autoläge och fram lyser bara varselljusen vid
soligt väder.

Har sett på andra ceed 2019 att bakljusen inte lyser när deras varselljus har varit på.

Re: Bakljus

4
När jag har autoläget på min Xceed så lyser drl:en (de 4 "kuberna" i vardera framlykta) med släckta bakljus, förutsatt att det är tillräckligt ljust ute. Vid mulet, skymning eller så, så tänds halvljus och bakljus. Så här års kanske ljusen inte går i "dag-läge" pga att det inte är tillräckligt ljust ute.

Re: Bakljus

5
JHG skrev:Men på min bil lyser dom hela tiden, även när knappen står i autoläge och fram lyser bara varselljusen vid
soligt väder.

Har sett på andra ceed 2019 att bakljusen inte lyser när deras varselljus har varit på.
Likadant på min -2019 Ceed. Blev jätteförvånad när jag märkte det. För alla andra bilar så lyser inte bakljusen vid varselljus.

Re: Bakljus

6
Kan det hända att den automatiska belysning är felprogramerat från fabriken? Har nu en kia niro phev men min förra bilen en C4 Picasso var felprogramerat från fabriken. Forklaring jag fick var att inte i alla länder autobelysning är tillåtet.

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"