Annons

Re: Kia optima sw phev 2019

11
Trine6974 skrev:Hej!
Någon som känner igen problemet med att laddhandsken kärvar vi isättning och trög att få ur. Går det att smörja??
Med vänlig hälsning, Magnus
Hej. Det problemet hade även jag en stund. Fick en silikon-spray av verkstaden som jag sprayade på så va det en helt annan värld.
Annons

Re: Kia optima sw phev 2019

12
Mikko skrev:Kom bara ihåg att bocka i Extrabatteri-funktionen i menyn så laddas 12V-batteriet samtidigt som hybridbatteriet.
Är det en standardfunktion att få 12V-batteriet att laddas eller krävs det tillval? Hittar inget sådant alternativ på min standardoptima.

Re: Kia optima sw phev 2019

13
Matteb123 skrev:
Mikko skrev:Kom bara ihåg att bocka i Extrabatteri-funktionen i menyn så laddas 12V-batteriet samtidigt som hybridbatteriet.
Är det en standardfunktion att få 12V-batteriet att laddas eller krävs det tillval? Hittar inget sådant alternativ på min standardoptima.
I min Optima PHEV -20 finns det alternativet. Om jag inte minns fel var det under "Övriga inställningar". Kan kolla nästa gång jag ska iväg med bilen.

Jag märkte i bilhallen att även E-Niro har den inställningen. I den var den i alla fall ibockad.
Kia Optima SW 1.7 CRDI -18
Kia XCeed Plug-In -23
Kia Proceed GT -20
Skriv svar

Återgå till "Optima Plug-In Hybrid"