Annons

CEED SW 2020 Plugin bullrigare med 17" än med 16"?

1
Någon som har erfarenhet av skillnad i vägljud med 17" och 16"? Den bil vi nu kört i ca: 150 mil upplever vi som märkbart bullrigare än den demobil vi körde inför köpet.
Var lite förvånad att demobilen inte var "fullutrustad" - d.v.s. med plus 2 paket utan hade 16" hjul. Kanske inte helt orimligt om vägljudet dämpas lite extra med mer gummi mellan vägbana och fälg. Kommer snart att lägga om till vinterhjul som ligger på 16" men jämförelsen blir ju inte helt rättvis delvis beroende på skillnader mellan sommar- och vinterdäck.
Annons

Re: CEED SW 2020 Plugin bullrigare med 17" än med 16"?

4
Masen skrev:Någon som har erfarenhet av skillnad i vägljud med 17" och 16"? Den bil vi nu kört i ca: 150 mil upplever vi som märkbart bullrigare än den demobil vi körde inför köpet.
Var lite förvånad att demobilen inte var "fullutrustad" - d.v.s. med plus 2 paket utan hade 16" hjul. Kanske inte helt orimligt om vägljudet dämpas lite extra med mer gummi mellan vägbana och fälg. Kommer snart att lägga om till vinterhjul som ligger på 16" men jämförelsen blir ju inte helt rättvis delvis beroende på skillnader mellan sommar- och vinterdäck.
Har inte just CEED plug In men min upplevelse av däck/hjul generellt är att de varierar mycket beroende på typ och kvalitet (ungefär som strängar på ett musikinstrument).

Tycker att buller och egenskaper beror mer på typ och kvalitet än på storlek.

Ett 17" däck kan ha väl så bra rull och ljud egenskaper som ett 16" . Kollar man EU märkningen så finns det ju 17" med 69 db bullernivå och 16" med 71/72 db bullernivå och jag upplever oftast stor skilllnad på de 69 -72 db däck som jag testat.
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"