Annons

Re: GPS kartuppdatering Niro PHEV 2020

11
Nej, kunden har inte ansvar för det.
Däremot utförs kostnadsfri uppdatering normalt sett endast i samband med service.
Att bilen hämtades ut endast några veckor innan den senaste mjukvaran fanns tillgänglig är ju oturligt, då nya versioner kommer högst 2 ggr/år.
Utanför servicetillfällena har verkstäderna rätt at ta ut en avgift på upp till 995:- för en uppdatering (dock inte alla som tar fullt så mycket eller ens något alls), men dom har RÄTT till det.
Så om din verkstad gick med på att ta in bilen för en fri uppdatering är det ju bra.
Annons

Re: GPS kartuppdatering Niro PHEV 2020

17
Har en Niro hybrid 2020 som jag lämnade in på ett årsservice där kartuppdatering ingår. När jag hämtade ut bilen var hela utformningen av den digitala infoskärmen omgjord, TILL DET SÄMRE. Det som jag någorlunda hade lärt mig det första året var som att börja om från början. Hade jag fått frågan hade jag aldrig gått med på det som jag trodde var en ren kartuppdatering. Det värsta är att det tydligen är ett extern programvaruföretag som säger att det inte går att återställa till den gamla layouten.

Re: GPS kartuppdatering Niro PHEV 2020

20
Laha skrev:Hoppas bilden följer med. Så här ser versionsinformationen ut för den Niro Laddhybrid vi hämtade ut i början på året. Det verkar inte som om någon uppdatering blev gjord, eller skall det vara så här?
Bild
Nej, du har den gamla versionen.
Knappt lönt att få den senaste nu heller, då det kommer nya versioner i början av mars.
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"