Annons

Re: Få in fartkameror i navigatorn

11
FilipLyxell skrev:Biltillverkarna får inte ha programvara i sina bilar som säger till när det kommer en fartkamera. Därför har Kia kommit med lösningen att om du kopplar wi-fi så får det upp real-data.

Kan ju inte stämma då Volvos bilar (XC60 2017) med nav har upplysning/varning för fartkameror!
Sportage GT-line
Annons

Re: Få in fartkameror i navigatorn

13
Gadamer skrev:Jag har köpt en Kia Ceed sw 2020 och får inte in fartkamerorna på min bil trots jag provat lite olika appar. Vilken app använder ni ? Idiotiskt att inte ha det direkt i navigatorn, det stämmer då min kompis Volvo har det.
Finns i bilens navi men du måste vara uppkopplade via wifi och bocka i under inställningar navi att du ska se kameror.

Re: Få in fartkameror i navigatorn

14
Tackar så mycket, ska prova detta. Jag har även problem med att få igång den adaptiva farthållaren och läst instruktionsboken flera gånger, får den att fungera ibland men minns inte hur jag gjorde, Det måste ju finnas ett enkelt system att få igång den utan hålla på att trycka på allt möjligt. Jag får hoppas att jag lär mig med tiden.

Re: Få in fartkameror i navigatorn

15
Ni som har nyare Navi:
fartkameror ligger precis som "live poi" dvs dom finns inte i navigatorn utan hämtas från Tomtoms web. Så dom är på detta vis alltid uppdaterade.
Om ni använder "live poi" så kommer ni åt miljontals poi som inte finns laddade i Navin utan hämtas just "live" Funkar kanon.
Har ni nyaste som kan ta Android auto så ladda ner Android auto från tex apkmirror så får ni tillgång till i princip allt, Även vikipedia. Men då ska telefonen vara ansluten med usb sladd till bilen.
Sportage 1,7 dct7 Special edition Infraröd 2017

Re: Få in fartkameror i navigatorn

18
På Android:
Inställningar | Anslutning | Mobil hotspot och internetdelning
Under "Mobil hotspot" kan du skapa ditt eget Wifi-nätverk från telefonen.

Nu kan du ansluta till detta wifi-nät från bilen.
Bilens navi kan alltså nå internet via wifi:t som i sin tur använder telefonens 4G.

Kom ihåg att slå på Mobil hotspot i tfn när du är i bilen.

---

Ett alternativ är såklart att använda Waze i mobilen istället för Navi:n i bilen, men det antar jag att du inte vill när du nu har en navi. :-)

Re: Få in fartkameror i navigatorn

19
Jag har satt in ett mobilt bredband i bilen. Sim-kortet har jag i en 4G-router som är kopplad till cigguttaget. Så när jag startar bilen så går routern igång och ca 10sekunder senare är navigatorn uppkopplad på Wi-Fi. Är också helt underbart att ha i bilen när ungarna åker med så de kan kolla på sina iPads osv.
CEED SW GT-line -17 Röd
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"