Annons

Tankluckan går upp lite?

1
Hej märkte idag att tankluckan stack ut lite från karossen. Låg inte ordentligt i linje med karossen. Öppna och stängde den och den kom i linje. Men märkte sedan att när jag låser bilen trycks luckan ut lite litegrann. Så att den inte är i linje med karossen. Visst det är inte mycket men bra störande tycker jag. Testade flera gånger och varje gång trycker den ut luckan litegrann.

Vore intressant o höra om ni andra också har detta fenomen?
Annons

Re: Tankluckan går upp lite?

3
jonasnyman skrev:Märkte faktist samma sak på min för ett tag sedan
Fått nån ordning på det? Eller va det bara engångsföreteelse? Min gör så varje gång. Om jag öppnar och stänger locket då ligger den i linje. Men låser jag puttas den ut lite. Så då måste jag öppna o stänga för att få den i linje igen. Låsningen påverkas inget.

Re: Tankluckan går upp lite?

4
Gaspo skrev:
jonasnyman skrev:Märkte faktist samma sak på min för ett tag sedan
Fått nån ordning på det? Eller va det bara engångsföreteelse? Min gör så varje gång. Om jag öppnar och stänger locket då ligger den i linje. Men låser jag puttas den ut lite. Så då måste jag öppna o stänga för att få den i linje igen. Låsningen påverkas inget.

Upplever samma sak varje gång jag låser bilen, tankluckan pluppar ut lite, kanske är någon justering som behövs?

Re: Tankluckan går upp lite?

7
Va på förenade bil idag o visa upp fenomenet att luckan inte ligger i linje med karossen. Men detta är inget Kia bryr sig om tydligen. Då dom har väldigt generösa avvikelse mått innan dom tar i det. Riktigt uselt. Personen ifråga på Kia tyckte att jag kanske kunde fila lite i hålet så låspinnen inte tar i. Men då blir det yttre påverkan om nåt skulle hända i framtiden. Kia Ceed och passform verkar knappast vara en hit. Visst det är ingen Mercedes eller Audi,BMW men saker o ting ska fasen ha passform.

Jag passade på att kolla på en hel drös av modell -2020 Kia Ceed. Alla tanklock såg ut att vara i linje på dessa även lister såg mer i linje ut. Lär ha fått en del klagomål.
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"