Annons

Re: Extraljus/ledramp

11
Blev ju en riktigt snygg montering, hur är ljusbilden med tanke på att den sitter bakom gallret?[/quote]

Lyser klockrent enligt mig iallfall. Sedan beror det säkert på vilken ljusramp man köper från början. Gallret spelar nog ingen större roll. STEDI ST4K heter den rampen jag har 22 tum bred. Robusta/rostfria fästen o skruvar.
Annons

Re: Extraljus/ledramp

15
dannes80 skrev:Snyggt! :thumbup:
Var det mycket jobb med att ta ner fronten?

Hämtar en Ceed -19 på måndag och extraljus är första projektet. Sedan el till kupévärmare...
Ne 2 skruvar o massa plastclips.fronten sitter fast på sidorna med några hakar ett snabbt ryck så släpper dom. Sedan sitter det 3 hakar ber sida under lyktorna men dom släpper relativt lätt. Så klart är det clips i hjulhusen och undersidan fronten. Dimljus kablaget är löjligt lätt att koppla loss. Mitt tips när du ska göra en snygg inkoppling av strömtjuven. Ta bort luftburken så du kan snitta upp kabelhärvan längre ner. sitter med tror de var 3 st m6or 10mm fattning. Härvan till lyktorna är snålt tilltagna på kabel. Så jag lödde på en extra bit på 1 cm o lödde in det snyggt. Drog krypslang sedan drog jag eltejp runt alltihopa. Hatar nämligen synliga kablar :lol:
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"