Annons

Kylarvätska

1
Hejsan!

Har haft min bil i ca 100mil o fått fylla på med kylarvätska 2ggr nu,, har gått ner till halva båda gångerna.. Ser inte att det läcker eller någe.. Kan det vara luft i systemet så att det reder sig själv eller vad tror ni? Ska ta kontakt med KIA i veckan, men tänkte höra här lite först.

Stefan
KIA Ceed SW 2010 Bensin, silvermetallic, komfortpaket, dragkrok
Annons

Re: Kylarvätska

2
Hey,

Har kört 200 mil med min och kylarvätskan är i princip samma nivå som när jag köpte den. Låter som om det är nåt skumt.

Hoppas det löser sig.

Peter
Stefan skrev:Hejsan!

Har haft min bil i ca 100mil o fått fylla på med kylarvätska 2ggr nu,, har gått ner till halva båda gångerna.. Ser inte att det läcker eller någe.. Kan det vara luft i systemet så att det reder sig själv eller vad tror ni? Ska ta kontakt med KIA i veckan, men tänkte höra här lite först.

Stefan
Forumgrundare
2017 Kia Niro (sjätte Kian)
Hälsa gärna på min hemsida:
http://www.bergting.com

Re: Kylarvätska

3
Stefan skrev:Hejsan!

Har haft min bil i ca 100mil o fått fylla på med kylarvätska 2ggr nu,, har gått ner till halva båda gångerna.. Ser inte att det läcker eller någe.. Kan det vara luft i systemet så att det reder sig själv eller vad tror ni? Ska ta kontakt med KIA i veckan, men tänkte höra här lite först.

Stefan
Hur gick det? Läckage?
2018 cee'd SW GDi
fd. 2010 cee'd SW CRDi

Re: Kylarvätska

4
Hejsan! Nej, nu är den på normal nivå,, lämna in den och dom kolla så det inte hade läckt någonstans.. Så troligtvis var det luftbubbla.. Jag + 2 till här i Katrineholm som köpt ny KIA Ceed hade likadant.. Skumt, men som sagt det var bara o fylla på behållaren.
KIA Ceed SW 2010 Bensin, silvermetallic, komfortpaket, dragkrok
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"