Annons

Slirande dct7 låda......

1
Råkade ut för nåt riktigt tråkigt idag på min Kia ceed sw gt-line 1.6 diesel 2016 4000mil som jag köpte för 4a veckor sedan . Va o hämtade min husvagn hos husvagn verkstaden idag o märkte då att när jag ligger i 85km/h på 6ans växel i manuellt läge så slirar den till när jag ger gas. Den slirar till 200varv ibland men den rusa iväg 1000varv ett par gånger också.. Märkte detta även i torsdags när jag körde till husvagnsverkstaden, ringde då Kia mecken o han skyllde på farthållaren... Men hem körde jag utan farthållare o den slirade ändå.. Körde självklart i manuellt läge.

Detta kan ju inte vara normalt. Har mailat och Ska även ringa försäljaren på måndag. Borde ju inte vara några problem och få det fixat av dom tycker jag?

Måste ju nästan vara nåt oljeläckage då den bara slirar till och sen biter tag igen. Om kopplingen va slut skulle den ju slira o inte greppa tag igen under acceleration?

Märks inget utan släp..

Är på 6an växel så det är jämna växlars lamell om jag fattat rätt om denna dct7 låda?

Nån som haft samma problem vid låga mil?
Kia marknadsför ju denna låda som en högprestandalåda så den borde ju palla med en liten diesel?

Är ju riktigt dåligt om kopplingen är slut på 4000mil. Blir nog häva köpet om det visar sig att kopplingen slut. Dom kan ju inte gärna skylla på mänskliga faktorn då det är en Robot som växlar.

I övrigt är jag riktigt nöjd med Kian. Högt över förväntan faktiskt.

/Mackan
Annons
Skriv svar

Återgå till "Problem"