Annons

Extraljus/ledramp

1
Funderar på att montera (Norrlands) lysen på bilen. Men är lite kluven. 2 små led eller xenon extraljus. Alt en ledramp bakom grillen. Se bild.

Har bi-led på bilen. 2019 ceed

Någon som har bilder på hur det ser ut bakom stötfångaren på en sådan bil. Om det är några skruvar eller infästningar man ska vara extra försiktig med etc.

Någon som har gjort en sådan installation på någon annan bil. Nöjd? Synpunkter...

Tänker ej ha utanför grillen pga stöldrisken ökar kraftigt. Trots rakblad etc. Har testa funkar dåligt :lol:
Bilagor
Annons

Re: Extraljus/ledramp

2
Johan888sundsvall skrev:Funderar på att montera (Norrlands) lysen på bilen. Men är lite kluven. 2 små led eller xenon extraljus. Alt en ledramp bakom grillen. Se bild.

Har bi-led på bilen. 2019 ceed

Någon som har bilder på hur det ser ut bakom stötfångaren på en sådan bil. Om det är några skruvar eller infästningar man ska vara extra försiktig med etc.

Någon som har gjort en sådan installation på någon annan bil. Nöjd? Synpunkter...

Tänker ej ha utanför grillen pga stöldrisken ökar kraftigt. Trots rakblad etc. Har testa funkar dåligt :lol:
Har du assistanspaket på bilen? Om inte så kan du ju sätta infälld bakom grillen under regskylten. Om du har det så går den monteringen inte då frontradarn för nödbroms/smart farthållare sitter där.
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Extraljus/ledramp

5
Johan888sundsvall skrev:Ledramp och kablage inhandlat. Få se om man river o monterar den i helgen :thumbup:
Då en i familjen köpt en ny Ceed med LED så vill jag gärna veta hur det går, inte hittat nått om man behöver canbus eller inte.
Även om nån monterat vision x hos Kia vad det skulle gå på, såg att rindab säljer kit till bla nya Ceed med vision x som ska vara samma Kia säljer.

Men känns dumt å koppla in själv om det är canbus, många saker dom kan säga nej till på garantin när bilen knappt är 2 veckor :)

Håller koll på tråden å vill gärna se bilder hur du gjort :)

Re: Extraljus/ledramp

7
erikpumin skrev:
Johan888sundsvall skrev:Ledramp och kablage inhandlat. Få se om man river o monterar den i helgen :thumbup:
Då en i familjen köpt en ny Ceed med LED så vill jag gärna veta hur det går, inte hittat nått om man behöver canbus eller inte.
Även om nån monterat vision x hos Kia vad det skulle gå på, såg att rindab säljer kit till bla nya Ceed med vision x som ska vara samma Kia säljer.

Men känns dumt å koppla in själv om det är canbus, många saker dom kan säga nej till på garantin när bilen knappt är 2 veckor :)

Håller koll på tråden å vill gärna se bilder hur du gjort :)
Har inte hunnit montera än :P blir nog i helgen förhoppningsvis. Testkörde rampen ikväll via ett batteri bara. Vart riktigt förvånad över längden. Ingen speciell bredd men det sköter ju original belysningen :D bilder kommer när det är klart.

Re: Extraljus/ledramp

8
HellboyElvis skrev:Ingen Can.
Läs i tråden: Till alla extraljusinkopplare.
Tack så hemskt mycket, väldigt bra tråd du skapat där :)
Johan888sundsvall skrev:
erikpumin skrev:
Johan888sundsvall skrev:Ledramp och kablage inhandlat. Få se om man river o monterar den i helgen :thumbup:
Då en i familjen köpt en ny Ceed med LED så vill jag gärna veta hur det går, inte hittat nått om man behöver canbus eller inte.
Även om nån monterat vision x hos Kia vad det skulle gå på, såg att rindab säljer kit till bla nya Ceed med vision x som ska vara samma Kia säljer.

Men känns dumt å koppla in själv om det är canbus, många saker dom kan säga nej till på garantin när bilen knappt är 2 veckor :)

Håller koll på tråden å vill gärna se bilder hur du gjort :)
Har inte hunnit montera än :P blir nog i helgen förhoppningsvis. Testkörde rampen ikväll via ett batteri bara. Vart riktigt förvånad över längden. Ingen speciell bredd men det sköter ju original belysningen :D bilder kommer när det är klart.
Ska bli kul och se :)

Re: Extraljus/ledramp

9
Nu är rampen monterar. Borrare o gängade i balken. Ett tips där Hårdmetallborr annars är ni rökta. Jag monterade reläet på ett dumt ställe jag vet men hittade inget bra ställe i motorutrymmet. Får se om den lyser bra när det blir mörkt. Några bilder från monteringen. (Jag vet att ledrampen skulle varit lite högre för att komma i mitten men hade inget bra att schimsa upp den med).
Bilagor

Re: Extraljus/ledramp

10
Johan888sundsvall skrev:Nu är rampen monterar. Borrare o gängade i balken. Ett tips där Hårdmetallborr annars är ni rökta. Jag monterade reläet på ett dumt ställe jag vet men hittade inget bra ställe i motorutrymmet. Får se om den lyser bra när det blir mörkt. Några bilder från monteringen. (Jag vet att ledrampen skulle varit lite högre för att komma i mitten men hade inget bra att schimsa upp den med).
Blev ju en riktigt snygg montering, hur är ljusbilden med tanke på att den sitter bakom gallret?
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"