Annons

Re: KIA UVO App

11
Den TP-link jag köpte har utgått. Det var en billig på rea för ca 400 kr hos Kjell. Medföljde ett kontantkort från 3, som jag aldrig använde. Köpte en 12V(cigg)-USB-laddare med 2 USB-utgångar. Ska se om jag kan ta en bild på min lösning imorgon. Ska se om jag kan låna någon annan från jobbet och testa funktionen.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver
Annons

Re: KIA UVO App

12
Bild på hur det ser ut hos mig. Har usb med musik i.
Bild
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: KIA UVO App

13
DrGadget skrev:Bild på hur det ser ut hos mig. Har usb med musik i.
Bild
Stort tack Dr Gadget!

Har ett datakort med massa surf från jobb som följde med abonnemanget. Så detta blir perfekt. Vet inte hur ofta telefonsurfen tog slut i somras när dottern Youtubade i bilen..

Re: KIA UVO App

14
DrGadget skrev:
fdrugge skrev:Finns det nån simkortshållare i Optima Plug-in 2019 ?
Har hämtat ut min nya bil idag och det skulle ju vara praktiskt att slippa hålla på med hotspot, som ju verkar vara lösningen "so far".
Jag köpte en billig liten 4G/LTE TP-link-router från Kjell på rea. Den startar när tändningen slår igång och stänger av sig 15 min efter att sista enheten kopplar ifrån. Kör även surfplattan och mobilen mot den. Den får plats i facket nere vid cigguttaget, så den syns inte och ligger inte i vägen.
Startar den automatiskt när strömmen går på? Vilken modell är det isåfall? Den jag har måste man slå på manuellt vilket är trist. Funderar på att lägga en router där bak men sen vill man ju inte att den är på när tändningen är avstängd.

Re: KIA UVO App

15
Min startar automatiskt när strömmen slår på. Stänger av sig 15 min efter att sista enheten stängt wifi-anslutningen.
Det var inte så smart att ha surfplattan igång kopplad till bilen och parkera bilen för nära huset. Då körde den slut på batteriet i routern.
Haft den ett par år nu. Modell M7300. Har även testat några andra som jag har på jobbet. Några startar när de får laddning och några inte,
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: KIA UVO App

16
En annan lösning kan vara att skaffa Telia sense. Dock har de månadsavgift på det. Kan behövas en förlängningskabel till ODB2-kontakten så man kan lägga den bakom luckan.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver
Skriv svar

Återgå till "Optima Plug-In Hybrid"