Annons

Min nya Rio...

1
Köpte en splitter ny Rio i okt.-18... Vissa grejer funkar bra,som t.ex. aut. avbländning,filvarning,hillholder..men mekaniskt är den dålig..Styrresponsen är inte bättre än på en äldre med snäcka...Gungig genom kurvor..sämsta bil jag haft när man kör vid kurvor vid trafikdelare,där jag haft 60 km/h med andra men denna är farlig vid 40..Upptäckte att passformen vid baklucka mot kaross är dålig..inte ens en gammal Volvo har så illa,men det är inom gränsen,som de säger på verkstaden..ESP:n reagerar alldeles för sent,så man får inte stabilitet förrän det nästan är i diket..jämfört med Skoda,där det hjälpte till direkt.. Verkstad o rekond fuskade o lämnade kvar plast under säte..Rekonden fuskade,säljaren fuskade i slutkontroll,och verkstadschefen själv skulle ta bort plast i säten också,och gummisnoddar vid bälteslås,men fuskade...tre st. har alltså missat..det är jag själv som fått se detta..Jag har råd att köpa en Stinger,men det är väl lika illa där...oljud o dålig passform..har sett en där konsol o rattcentrum var helt löst,när testaren tog tag i dessa..dessutom har Stinger samma simpla billighetsreglage... Oljudet i min är dock mindre med Michelindäck än Continental..Har blivit erbjuden återköp..100.000 kr...
Annons

Re: Min nya Rio...

3
Jo,jag provkörde,men detta är saker,som inte märks direkt..har du läst allt jag skrivit?? Har inte du samma problem..?? Koenigsegg har jag inte råd med.. Däremot en Stinger,men det blir ju mycket simpelt med den också.. Jag trodde nog att det skulle vara lite bättre att gå ifrån Skoda till Kia,men inte..Läs detta om verkstaden också!! O kolla din egen Rio,om du har en,så ska du nog se att det är samma dåliga detaljarbete med den..jag har sett de Rio,som finns hos hos handlaren,som alla är lika dåliga..Om du har en Rio,så måste du inse hur de är..det är inget att skämmas för att man köper en dålig bil...

Re: Min nya Rio...

5
fyramyra skrev:Köpte en splitter ny Rio i okt.-18... Vissa grejer funkar bra,som t.ex. aut. avbländning,filvarning,hillholder..men mekaniskt är den dålig..Styrresponsen är inte bättre än på en äldre med snäcka...Gungig genom kurvor..sämsta bil jag haft när man kör vid kurvor vid trafikdelare,där jag haft 60 km/h med andra men denna är farlig vid 40..Upptäckte att passformen vid baklucka mot kaross är dålig..inte ens en gammal Volvo har så illa,men det är inom gränsen,som de säger på verkstaden..ESP:n reagerar alldeles för sent,så man får inte stabilitet förrän det nästan är i diket..jämfört med Skoda,där det hjälpte till direkt.. Verkstad o rekond fuskade o lämnade kvar plast under säte..Rekonden fuskade,säljaren fuskade i slutkontroll,och verkstadschefen själv skulle ta bort plast i säten också,och gummisnoddar vid bälteslås,men fuskade...tre st. har alltså missat..det är jag själv som fått se detta..Jag har råd att köpa en Stinger,men det är väl lika illa där...oljud o dålig passform..har sett en där konsol o rattcentrum var helt löst,när testaren tog tag i dessa..dessutom har Stinger samma simpla billighetsreglage... Oljudet i min är dock mindre med Michelindäck än Continental..Har blivit erbjuden återköp..100.000 kr...
Du skriver auto avbländning,visste inte att Rio hade detta. Finns inte i min fars Rio -2020 advance plus iaf.

Re: Min nya Rio...

8
Ja,det borde finnas.. Man puttar blinkersspaken framåt,och då står det AUTO i instrumentpanelen...Man ska förstås ha AUTO-läget på ljusreglaget när man gör detta.. Funkar perfekt,med nerbländning,när man kommer ikapp nån,och möter man nån med reflexväst,så bländar det ner.. Min modell är den enklaste,en 5 vxl med 84 hk,och det är standard på den..
Skriv svar

Återgå till "Rio"