Annons
Annons

Re: Vilka kartor i Niros navigering?

43
KejsarNiro skrev:Så, äntligen klart.

Men inte efter ännu lite möda.

Lämnade in den i Torsdags, hämtade den på eftermiddagen. MEN DEN VAR INTE KLAR?!

De hade be massa bortförklaringar, mjukvaran var inte hemma, killen som kunde det var inte där bla bla..

De lovade dyrt och heligt att den skulle bli klar i fredags och ville tvätta bilen som kompensation. Ok.
Återkom dagen efter, hämtade bilen och programvaran var äntligen uppdaterad.

Bilen tvättad? Nej det kan vi inte påstå, den var som bäst avblåst med högtryck, inget annat. Till och med fingeravtryck var kvar på dörrkarmarna.

Nej. Ingen mer service på Hedin Bil Akalla.

Lämna in min tidigare Rio i Akalla på service och dom ringde aldrig och meddela mig att den var klar så jag ringde själv och dom hade inte hunnit åtgärda den sa dom.

Dag 2 samma visa ringde och fråga och den var inte färdig.

Dag 3 på kvällen ringde dom 1 timme innan dom stänger och sa att jag var välkommen och hämta den.

Dag 4 hämta bilen och fråga om kompensation på en bokad tid som tog 3 dagar. Ingenting bara att betala.
Aldrig mer Akalla.
KIA RIO 1.0 T-GDI 120HK DCT ADVANCE PLUS 2019

Re: Vilka kartor i Niros navigering?

48
Uppdateringen släpptes till verkstäderna 20/8. Så den är alltså "purfärsk".

Att den sen är från 2019.01 / 2019.02 är en annan sak, men den eftersläpningen finns alltid eftersom mjukvaran måste testas noggrant och anpassa till de olika modellerna innan de släpps officiellt.

Men som sagt, verkstäderna har tillgång till den nu. Sen är det upp till den/dom som sköter uppdateringarna att ha koll på att det finns och ladda ner filerna...
Skriv svar

Återgå till "Niro"