Annons

Klockan har slutat visas, nav.

1
Har en -17 Sorento med nav och idag så visar den inte klockan. Där klockan skall vara visas endast --:-- och stänger man av stereon, så visar den den analoga som kl 12 hela tiden.
Hittar ingen inställning för att man kan slå av o på eller ställa klockan, endast GPS-tid av/på, samt 12/24h inställning som är utgråad(går ej att ändra)

Något som är trasigt jag kan kolla efter, eller finns det några inställningar som man kan påverka på något sätt?
Hittar inget på google.

mvh
Fredrik
Annons

Re: Klockan har slutat visas, nav.

2
Den 18/8 slutade en del Sorento med AVN 4.x att visa klockan.
Detta för att mjukvaran inte kan hantera återställningen av GPS-tiden som sker var 1024:e vecka.
Mjukvara håller i skrivande stund på att utvecklas för att rätta till detta.
Det är alltså inget fysiskt fel på AVN, men högst troligt är att man får lämna bilen till auktoriserad verkstad för åtgärd/uppdatering.
(Gäller även vissa Optima med 4.x)

Re: Klockan har slutat visas, nav.

8
En fråga. Fungerade gps positionering som den skulle när ej klockan visade exakt?
Har nämligen en kia där jag när jag går in i systemmenyn kan inte den visa klockan och det är inget man kan ställa in själv. Ett tag i början visade den ca 40 min fel. Men nu ingen tid alls.

Min navigation visar samtidigt hel fel position, tänker om det behöver kunna veta tid för att kunna ge en rätt position? Någon som vet detta?
Skriv svar

Återgå till "Problem"