Annons

Re: Kia ceed 1.6 diesel problem

21
Johan888sundsvall skrev:
Gaspo skrev:
Johan888sundsvall skrev:Sådär blir byte av 4st spridare dom skulle ha byts ut oavsett. Sitter i någon Toyota Auris nu fy fan vilken tråkig bil. Längtar tills man går glida i korianska stålet igen :D
Oj jädrar det gick snabbt o konstatera :thumbup: . Hade det vart i Gbg hade det väll tagit en månad innan dom kunde ta bilen.
Inbokad på måndag men realistiskt kanske onsdag. Dom får ju 10/10 för att dom är snabb o verkligen försöker få den klar fort men brukar alltid ta extra tid. Sedan hade dom klämt in den. Jag förklarade för dom att ingen stress bättre att göra det riktigt än fort o fel. De höll dom med om :thumbup:
Hej! Hur gick det med bilen? Har verkstan fixat felet?
Kia Ceed SW Phev 2022, Delux White Pearl
Annons

Re: Kia ceed 1.6 diesel problem

22
anbr skrev:
Johan888sundsvall skrev:
Gaspo skrev:
Oj jädrar det gick snabbt o konstatera :thumbup: . Hade det vart i Gbg hade det väll tagit en månad innan dom kunde ta bilen.
Inbokad på måndag men realistiskt kanske onsdag. Dom får ju 10/10 för att dom är snabb o verkligen försöker få den klar fort men brukar alltid ta extra tid. Sedan hade dom klämt in den. Jag förklarade för dom att ingen stress bättre att göra det riktigt än fort o fel. De höll dom med om :thumbup:
Hämtade Den igår. Dom byter alla spridare. Riktigt nöjd med bemötandet och jobbet.
Bilen går som en dröm.
Är grymt nöjd 10/10.


Hej! Hur gick det med bilen? Har verkstan fixat felet?

Re: Kia ceed 1.6 diesel problem

24
anbr skrev:Härligt, vad bra att dom fixade felet så snabbt !!
Bra betyg till bilhallen.nu i Sundsvall.

Jag har kört Kia i 4 år och dom har alltid varit tillmötesgående och hjälpsam.
Har kört ca 100 mil o kan säga att den går mjukare än förut. Växlar lite mer precis. Och drar lika lite som förut 0.5 långkörning med 130 på farthållaren :thumbup: må säga att man blivit bortskämd med den adaptiva farthållaren med filhållningen. Var 18 sek behöver man snudda på ratten annars varnar den. 10/10 i nöjdhet med bil och återförsäljare.

Re: Kia ceed 1.6 diesel problem

25
Jag har för några veckor sedan beställt en Ceed Diesel.
Tidigare i den här "tråden" svarade någon att om spridarna är tillverkad mellan februari-april så byts dom ut.
Hur vet jag om min nya bil har t.ex spridare fån den perioden ? Motorkomponenter osv kan väl vara äldre än beställningsdatumet på själva bilen.
Jag är väldigt beroende av bil, har inte tid med besvär och krångel.
Kia Ceed SW Phev 2022, Delux White Pearl

Re: Kia ceed 1.6 diesel problem

26
anbr skrev:Jag har för några veckor sedan beställt en Ceed Diesel.
Tidigare i den här "tråden" svarade någon att om spridarna är tillverkad mellan februari-april så byts dom ut.
Hur vet jag om min nya bil har t.ex spridare fån den perioden ? Motorkomponenter osv kan väl vara äldre än beställningsdatumet på själva bilen.
Jag är väldigt beroende av bil, har inte tid med besvär och krångel.
Känns ju dock som fabriken vid detta laget borde fått heads up om dessa spridare. Annars får du väll be om att dom kollar spridare vid leverans av bilen. Vet inte hur lätt man kan se prodktionsdatum på dessa spridare,om man måste plocka ur dom eller ej. Hellboyelvis här på forumet vet säkert mer.
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"