Annons

Re: Kvalite på paneler?

21
HellboyElvis skrev:Nä, foliering är ganska vanligt faktiskt...
Många amerikanska och franska märken (och några tyska) har det.
Att det sen kan utföras olika och ha varierande kvalité är ju en annan sak.


Ja, det var just det med kvalité och finish.
Inte roligt att ta emot en ny bil med detta resultat.
Kia Ceed SW Phev 2022, Delux White Pearl
Annons

Re: Kvalite på paneler?

22
Gaspo skrev:
DrGadget skrev:
Gaspo skrev:Hej! Jag tänkte kolla med er andra Ceed ägare om era svarta paneler på dörrarna är lite halvdant utförda. På mina ser kanterna inte ordentligt formade/bockade ut. Ser inte färdigt ut. Slarvigt gjort. Jag ska vid tillfälle åka in och klaga på detta tänkte jag. Även alu listen vänster bakdörr är inte i linje med vänster framdörrs. Bifogar bilder.20190608_142604_1560016445224.jpg20190608_142641_1560016414795.jpg20190608_142633_1560016425399.jpg
Jag hade problem med folieringen på min första Ceed, de såg ut så i början. Sen när bilen stod parkerad i solen så blev det värre och började släppa. De tog det på garanti och de bytte alla, även de som inte börjat släppa.
Tack för svar! ÅF hävdade att det ska se ut så som det gör. Vilket e sjukt låg kvalité. Hade kunnat göra det 100gånger bättre själv. Ser ju fan ut som eltejp som dom inte klarat av att fixa böjarna på. Nä riktig vårbudget grej. Sedan har jag aldrig varit med om att en tillverkare foilera dessa. Lackad plåt eller plast är 99% på andra tillverkare.
Det kommer att börja släppa i vinter när det kryper fukt under. Dokumentera det med bilder och vem du pratat med så får de fixa det när det släpper. Det ska inte se ut så.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Kvalite på paneler?

23
HellboyElvis skrev:Nä, foliering är ganska vanligt faktiskt...
Många amerikanska och franska märken (och några tyska) har det.
Att det sen kan utföras olika och ha varierande kvalité är ju en annan sak.
Konstigt har ägt många bilmärken och modeller. Är ganska insatt i diverse märken och modeller också. Men är ju lite bilnörd. Och jag har då inte sett foilering på många märken och modeller,amerikanska kan jag iofs inte yttra mig om då intresset för dom är nada. Men jag har då inte settt tyska och franska. Har en uppsjö med tyska och franska bilar i området där jag bor. Ingen av dom är foilerade.

Re: Kvalite på paneler?

24
DrGadget skrev:
Gaspo skrev:
DrGadget skrev:
Jag hade problem med folieringen på min första Ceed, de såg ut så i början. Sen när bilen stod parkerad i solen så blev det värre och började släppa. De tog det på garanti och de bytte alla, även de som inte börjat släppa.
Tack för svar! ÅF hävdade att det ska se ut så som det gör. Vilket e sjukt låg kvalité. Hade kunnat göra det 100gånger bättre själv. Ser ju fan ut som eltejp som dom inte klarat av att fixa böjarna på. Nä riktig vårbudget grej. Sedan har jag aldrig varit med om att en tillverkare foilera dessa. Lackad plåt eller plast är 99% på andra tillverkare.
Det kommer att börja släppa i vinter när det kryper fukt under. Dokumentera det med bilder och vem du pratat med så får de fixa det när det släpper. Det ska inte se ut så.
Jo bilderna har jag. Tråkigt bara att man vill att bilar tydligen ska se ut så. Det ser som sagt ruskigt billigt och slarvigt ut. Hade gjort det bättre själv med eltejp. Vet att det inte är en Rolls man köpt men det ska ändå vara klanderfri finish på sådana här detaljer. Ska åka till ÅF o begära att dom tar bilder och skickar till Kia så att dom får se detta.

Re: Kvalite på paneler?

27
KDJ skrev:Tillverkas alla Kia i samma fabrik som säljs i Europa? Om så inte är fallet skulle det kunna vara svaret på varför det är som det är.
Ceed tillverkas i Europa, min Optima PHEV kom från Sydkorea med båt.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Kvalite på paneler?

28
Gaspo skrev:Va hos ÅF och kolla på ett 10tal Ceed och dom såg i princip likadana ut. Vissa bättre o vissa sämre. Även sportage har dessa paneler såg jag. Men ProCeed och optima hade riktiga paneler.
Rättar mig själv. ProCeed har dom även foilering,även Niro. Alla med mer eller mindre lyckade resultat.

Optima och Stinger har vad jag kunde se ordentliga paneler.
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"