Annons

Dyr skatt med bensin

1
Var och kollade på nya ceed sw 1.4 bensinversionen. De tre första åren ligger bilskatten på ca 3300kr/år. Sen hamnar den på ca 1500kr/år. Dessvärre finns ingen el-hybrid på ceed som jag förstår. Sen är ju kruxet att jag vill ha manuell eftersom barnen inom kort ska börja övningsköra. Till el-hybrid finns ju inga manuella lådor.
Annons

Re: Dyr skatt med bensin

3
HellboyElvis skrev:Det är ändå billigt jämfört med dieseln.
Det kommer hybrid till Ceed också. Först ut är nya XCeed som släpps i höst.
Finns inte hybrider som manuella nej. Det hade inte fungerat lika bra.
Ah det kommer hybrid till ceed också? Vet du när? Dock är jag lite ”tvungen” att ha manuell pga övningskörning.

Re: Dyr skatt med bensin

4
Mange76 skrev:Var och kollade på nya ceed sw 1.4 bensinversionen. De tre första åren ligger bilskatten på ca 3300kr/år. Sen hamnar den på ca 1500kr/år. Dessvärre finns ingen el-hybrid på ceed som jag förstår. Sen är ju kruxet att jag vill ha manuell eftersom barnen inom kort ska börja övningsköra. Till el-hybrid finns ju inga manuella lådor.
800:- hamnar min 1,4T DCT på efter 3år. Detta enligt:https://bilskatt.nu

Re: Dyr skatt med bensin

6
Johan888sundsvall skrev:Min 1.6 diesel har en skatt på 3340 tror jag det var. Väldig billigt enligt mig. Bensinarna har nästan lika mycket skatt 8-)
Vet du ca vad det hamnar på efter tre år?

Min nuvarande diesel ceed ligger på ca 1400kr, den är från 2014.

Re: Dyr skatt med bensin

7
Mange76 skrev:
Johan888sundsvall skrev:Min 1.6 diesel har en skatt på 3340 tror jag det var. Väldig billigt enligt mig. Bensinarna har nästan lika mycket skatt 8-)
Vet du ca vad det hamnar på efter tre år?

Min nuvarande diesel ceed ligger på ca 1400kr, den är från 2014.
2097 kr enligt biluppgifter.
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"