Annons

Parkeringssensorer och dragkrok?

1
Hej!

Har en Ceed SW GT Line -19 med KIA Orginal avtagbart drag.

Nån mer än jag som upplever problem med parkeringssensorerna så fort dragkroken är monterad?
Ofta när man lägger i backen tjuter det konstant om kroken är monterad, även med "hatten" av. Ibland fungerar det dock.

Då vi använder kroken flera ggr per vecka blir det ju inte av att man monterar av den mellan varje gång...

Visst tusan måste man väl kunna ha en orginalkrok monterad utan att sensorerna skall triggas av den?

På min gamla Ceed SW -16, med fast krok fanns aldrig detta problemet
Annons

Re: Parkeringssensorer och dragkrok?

3
Zaphod skrev:Hej!

Har en Ceed SW GT Line -19 med KIA Orginal avtagbart drag.

Nån mer än jag som upplever problem med parkeringssensorerna så fort dragkroken är monterad?
Ofta när man lägger i backen tjuter det konstant om kroken är monterad, även med "hatten" av. Ibland fungerar det dock.

Då vi använder kroken flera ggr per vecka blir det ju inte av att man monterar av den mellan varje gång...

Visst tusan måste man väl kunna ha en orginalkrok monterad utan att sensorerna skall triggas av den?

På min gamla Ceed SW -16, med fast krok fanns aldrig detta problemet
Kia har enbart tagit från en avtagbar variant till ceed CD just för att p-sensorerna känner av kroken. Syftet är just att när du använder kroken så kan du stänga av tjutet från sensorerna och sen när du inte avnvånder den så ska du ta bort den. Tyvärr så finns det eftermarknadskrokar som är fasta där kunder ej blivit informerade om detta och har då problemet hela tiden.
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Parkeringssensorer och dragkrok?

7
Johansjostrand skrev:Dessutom hade det ju varit bra om backvarningen stängs av själv när släpvagn är tillkopplad. Så var det på min Volvo 2008... Med släpvagnskontakt i = Ingen backvarning...
Den funktionen finns att använda men i anvisningen står det att om det finns knapp i bilen för att stänga av varningen så ska du inte gör den inkopplingen med kabalaget.
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"