Annons

Ventilation för baksätet?

1
Vad hände egentligen med ingenjörerna hos Kia när dom missade ventilation för baksätespassagerare. Undra om det bara missats på svenska marknaden? Eller att dom bara snålar in på det på svenska marknaden. Om man kollar på denna video: som verkar vara från Tyskland så finns det på den. 4,45min in i videon så ser man. Visst e det en MASSA annat som denna bil också har som inte finns på svenska marknaden. Men fasen ventilationen,det va snålt
Annons

Re: Ventilation för baksätet?

3
Ja knepigt är det, helt klart. I huvudsak är jag nöjd efter snart 3 månader men vissa saker stör mig. Det märks ganska tydligt efter att ha kört fullsmetade tjänstebilar och nu köpt bil privat för första gången på länge.

Varför ha olika utrustning och olika paketnamn i norden? Hemsidan och utrustningspaketen känns inte helt uppdaterade. Varför nämns ingenting om larm i utrustningspaketen eller i instruktionsboken när det finns? Knappen för elektronisk öppning av bakluckan finns på nycklar till bilar som saknar det stödet. Om ljusreglaget är på auto måste spaken dras två gånger ifrån dig för att manuellt aktivera helljus. En gång aktiverar helljusautomatiken. Vidare hittade jag ingen information om vilket utrustningspaket som inkluderade fack med skjutlucka i mittkonsolen om det nu finns. På produktbilder finns det över hela internet.

Jag hade fortfarande gjort samma köp än idag då jag inte hittar ett mer prisvärt alternativ för samma pengar och garantier. Men ja, mycket går att göra bättre.

Sorry för trådkapningen. :oops:

Re: Ventilation för baksätet?

4
KDJ skrev:Ja knepigt är det, helt klart. I huvudsak är jag nöjd efter snart 3 månader men vissa saker stör mig. Det märks ganska tydligt efter att ha kört fullsmetade tjänstebilar och nu köpt bil privat för första gången på länge.

Varför ha olika utrustning och olika paketnamn i norden? Hemsidan och utrustningspaketen känns inte helt uppdaterade. Varför nämns ingenting om larm i utrustningspaketen eller i instruktionsboken när det finns? Knappen för elektronisk öppning av bakluckan finns på nycklar till bilar som saknar det stödet. Om ljusreglaget är på auto måste spaken dras två gånger ifrån dig för att manuellt aktivera helljus. En gång aktiverar helljusautomatiken. Vidare hittade jag ingen information om vilket utrustningspaket som inkluderade fack med skjutlucka i mittkonsolen om det nu finns. På produktbilder finns det över hela internet.

Jag hade fortfarande gjort samma köp än idag då jag inte hittar ett mer prisvärt alternativ för samma pengar och garantier. Men ja, mycket går att göra bättre.

Sorry för trådkapningen. :oops:
Du får tänka på att det är generalagenten i varje land som väljer olika färdiga paket som Kia centralt satt ihop.

Finns lite olika nivåer av paket, och i varje nivå finns lite olika varianter.

Manualerna innehåller samma information oavsett vilken utrustningsnivå det är (detta för att hålla nere kostnaderna).

Exempel om nyckeln och bakluckan: håller man inne den så låser man enbart upp bagageluckan. Står nånstans i manualen (Kia har haft den funktionen i alla år typ).
EV6 GT Line AWD Yacht Blue MY23 - (Tidigare Soul 2009, Soul 2012, Cee'd GT+ 2015, Niro Gravity Blue Plus 2 2017, e-Soul Advance Plus Neptune Blue + Cherry Black 2020)

Re: Ventilation för baksätet?

5
KDJ skrev:Ja knepigt är det, helt klart. I huvudsak är jag nöjd efter snart 3 månader men vissa saker stör mig. Det märks ganska tydligt efter att ha kört fullsmetade tjänstebilar och nu köpt bil privat för första gången på länge.

Varför ha olika utrustning och olika paketnamn i norden? Hemsidan och utrustningspaketen känns inte helt uppdaterade. Varför nämns ingenting om larm i utrustningspaketen eller i instruktionsboken när det finns? Knappen för elektronisk öppning av bakluckan finns på nycklar till bilar som saknar det stödet. Om ljusreglaget är på auto måste spaken dras två gånger ifrån dig för att manuellt aktivera helljus. En gång aktiverar helljusautomatiken. Vidare hittade jag ingen information om vilket utrustningspaket som inkluderade fack med skjutlucka i mittkonsolen om det nu finns. På produktbilder finns det över hela internet.

Jag hade fortfarande gjort samma köp än idag då jag inte hittar ett mer prisvärt alternativ för samma pengar och garantier. Men ja, mycket går att göra bättre.

Sorry för trådkapningen. :oops:
Autobroms för fotgängare och cyklister är nått man tycker dom kunde bakat in i standardutrustningen. Inte bara autobroms för bilar. Men fasen va jag stör mig på just detta med ventilationen :-)

Re: Ventilation för baksätet?

6
Jag kör just nu en Ceed SW special edition 2, 2015, med öppningsbart panoramatak, elsäte med minne osv. Jag kollar efter en ny ceed, men vill helst ha panoramataket och el-sätet på nästa bil. Annars känns det som ett litet "nerköp". Tycker det blir för dyr prislapp med en t.ex ny Optima.
Jag tycker Kia har lite snåla utrustningspaket på nya Ceed SW.
Kia Ceed SW Phev 2022, Delux White Pearl
Skriv svar

Återgå till "Ceed (2019-UPP)"