Annons

Ny Kia Ceed SW ägare!

1
Hej gott folk!

Va i dagarna och hämta min nya Kia Ceed SW 1,4T GDI DCT GT line -2019. Första Kia för mig. Har ägt mycket tyskt innan. Senast kommer jag från BMW 320d E91. Haft kian en vecka nu. Helnöjd! Det enda man kan klaga på är vägljudet. Det låter en hel del när man kommer upp över 70-80kmh. Lite mer isolerat hade gjort susen. Men man kan inte få allt. Det skiljer ju en hel del i pris på Kia och dom tyska premium märkena.

Iaf positivt överraskad över Kia. Mycket duktig återförsäljare där jag beställde bilen.

Glömde nämna en positiv sak som jag märkte. Det va att bilen har larm. Det står det inget om i utrustningen när man beställde.

Hoppas att det öppnas ett forum för nya Ceed nu.
Senast redigerad av Gaspo den 30 maj 2019, 20:27, redigerad totalt 1 gånger.
Annons

Re: Ny Kia Ceed SW ägare!

4
jonasnyman skrev:La en beställning på en Ceed SW gt-line 1.4T DCT i fredags, infra red, leverans vecka 28, mycket snygg och trevlig bil :)
Härligt!

Vart det med premium paket? Blir så störd på att min återförsäljare körde nu en drive på just det paketet. Nyckellöst och elbaklucka är det som ingår. Dom ska ha 10k extra för det. Detta paket fanns inte då jag köpte min kärra. Då var det ett ännu större paket för över 20k.

Re: Ny Kia Ceed SW ägare!

5
Gaspo skrev:
jonasnyman skrev:La en beställning på en Ceed SW gt-line 1.4T DCT i fredags, infra red, leverans vecka 28, mycket snygg och trevlig bil :)
Härligt!

Vart det med premium paket? Blir så störd på att min återförsäljare körde nu en drive på just det paketet. Nyckellöst och elbaklucka är det som ingår. Dom ska ha 10k extra för det. Detta paket fanns inte då jag köpte min kärra. Då var det ett ännu större paket för över 20k.

Hej hej, utan premium paketet, med kampanjen som är nu och infra red lacken gick den lös på 225, assistans paketet kostade 25 extra, det skippade jag

Re: Ny Kia Ceed SW ägare!

6
jonasnyman skrev:
Gaspo skrev:
jonasnyman skrev:La en beställning på en Ceed SW gt-line 1.4T DCT i fredags, infra red, leverans vecka 28, mycket snygg och trevlig bil :)
Härligt!

Vart det med premium paket? Blir så störd på att min återförsäljare körde nu en drive på just det paketet. Nyckellöst och elbaklucka är det som ingår. Dom ska ha 10k extra för det. Detta paket fanns inte då jag köpte min kärra. Då var det ett ännu större paket för över 20k.

Hej hej, utan premium paketet, med kampanjen som är nu och infra red lacken gick den lös på 225, assistans paketet kostade 25 extra, det skippade jag
Ok! Schysst färg! Lägg upp några kort sedan.
Senast redigerad av Gaspo den 05 jun 2019, 18:03, redigerad totalt 1 gånger.

Re: Ny Kia Ceed SW ägare!

8
Hej allesammans!
La en beställning i måndags på en Kia Ceed SW 1,4T GDI DCT GT line -2019 färg sparkling silver + assistanspaket.
Dagen efter ringde säljaren och sa den modellen i den färgen tillverkas ej mer och att jag skulle få års modell 2020 istället utan extra kostnad.
Dock är väntetid lite längre.

Re: Ny Kia Ceed SW ägare!

9
jonasnyman skrev:
Gaspo skrev:
jonasnyman skrev:La en beställning på en Ceed SW gt-line 1.4T DCT i fredags, infra red, leverans vecka 28, mycket snygg och trevlig bil :)
Härligt!

Vart det med premium paket? Blir så störd på att min återförsäljare körde nu en drive på just det paketet. Nyckellöst och elbaklucka är det som ingår. Dom ska ha 10k extra för det. Detta paket fanns inte då jag köpte min kärra. Då var det ett ännu större paket för över 20k.

Hej hej, utan premium paketet, med kampanjen som är nu och infra red lacken gick den lös på 225, assistans paketet kostade 25 extra, det skippade jag
Jag betala 232k. Med 16"vinterhjul och bagarumsmatta och gummimattor till kupén.
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"