Annons

Kia Proceed - en flopp?

1
Nya Kia Proceed får iskallt betyg i SvD idag., 24 maj 2019.
Tyvärr ger jag SvD rätt i det mesta. Jag hade hoppats mycket på den bilen. En efterträdare till min Pro_Ceed, hade jag hoppats.
Det blev den inte. Fel prissatt (cirka 100 tusen för mycket) och inte snygg längre.

Rolf Gildenlöw i SvD skriver. Vill du ha 1,6 liters motorn får du betala 70 tusen mer än för den rymligare SW. Är två sekunder snabbare till 100 värt det?
Bullret fäster han sig vid. Buller från däcken som förstärks av konstgjort buller. Vilket han tycker är korkat. Sportig karaktär.
Och verkar inte säljas med taklucka i Sverige heller.

ProCeed kommer nog inte att leva länge. Vad tror ni?

Allt har blivit sämre och dyrare, är min personliga sammanfattning. Så tyvärr får jag börja leta efter en annan bil.
Om jag inte hittar en ganska ny Pro_Ceed +!
Nån som vet hur nya man kan få tag i? Slutade den produceras 2017 eller 2018?
Köpte min tre gammal för 163 tusen. Förstår nu att det var ett fyndpris.
Alternativt får jag behålla den efter att garantitiden är över.

PS. Borde finnas en egen rubrik på forumet för denna nya modell och år.
Kia Pro_Ceed GT+
Annons

Re: Kia Proceed - en flopp?

2
Hej !
Har du provkört nya ProCeed ?
Jag tycker det är en j-vla fin bil. Men betydligt rymligare och större än föregångaren. Detta är nästan som en familjebil.
Jag har sett annonser på blocket med taklucka osv lullull, så den borde finnas med taklucka i Sverige.
Kia Ceed SW Phev 2022, Delux White Pearl

Re: Kia Proceed - en flopp?

4
Ja,detta är en bil,som inte passar riktigt nånstans i designen..Man kan jämföra med en AMC Pacer,som är en korsning av allt... Den är dyr,ja,men de flesta KIA har börjat stiga lite väl häftigt... Det var inte längesen de hade humant pris..t.ex. Kia Ceed har ökat rätt mycket..Kia börjar bli som Skoda..Från början hade ju också Skoda bra prissättning,men sen blev också de oförnuftiga o påhängda med lull-lull och priset ökade rejält.. Så börjar det bli med KIA också...
Skriv svar

Återgå till "Nyheter om Kia"