Annons
Annons

Re: Batterin urladdat igen och igen! Nybil, Kia ceed gt line!!!!

23
JOJO skrev:
Mr_L skrev:Tänkte bara tipsa om en sak som e dumt gjort på Ceeden i alla fall. Och det är att om man låser upp bilen med fjärren och comfortbelysningen tänds och sedan öppnar passagerardörren och tex hämtar nåt ur bilen och sedan stänger och låser så släcks inte comfortbelysningen. Därigenom har jag fått urladdat batteri...
Kan vara ett tips!
Måste bara förtydliga en sak som jag glömde...

Detta händer bara om man öppnat på passagerarsidan och stoppat i nyckeln och vridit på tändningen och sedan drar ut nyckeln och sedan stänger å låser. Stereon står åxå på då.
Top-notch Сasual Dating

Re: Batterin urladdat igen och igen! Nybil, Kia ceed gt line!!!!

24
Mr_L skrev:
JOJO skrev:
Mr_L skrev:Tänkte bara tipsa om en sak som e dumt gjort på Ceeden i alla fall. Och det är att om man låser upp bilen med fjärren och comfortbelysningen tänds och sedan öppnar passagerardörren och tex hämtar nåt ur bilen och sedan stänger och låser så släcks inte comfortbelysningen. Därigenom har jag fått urladdat batteri...
Kan vara ett tips!
Måste bara förtydliga en sak som jag glömde...

Detta händer bara om man öppnat på passagerarsidan och stoppat i nyckeln och vridit på tändningen och sedan drar ut nyckeln och sedan stänger å låser. Stereon står åxå på då.
Det är ju för att bilen tror att du sitter kvar i bilen pga att förardörren inte har öppnats
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Batterin urladdat igen och igen! Nybil, Kia ceed gt line!!!!

25
Och idag startade inte bilen igen. Denna gång var det inte kortis av en eller annan anledning. Denna gång var batteriet urladdat, faktiskt. Mätte det.
Alla andra gånger har spänningen varit ok. Men inte nu.
OCH till råga på allt min snabbladdare var oladdad.
Så nu är det långladdning som gäller och ant. köp av batteri. För en gång skulle har dom som sagt att det batteriets fel som gör att Kia Ceed inte startar, rätt. har kört så lite p gr av viruset.

Vilket batteri är bäst?
Kia Pro_Ceed GT+

Re: Batterin urladdat igen och igen! Nybil, Kia ceed gt line!!!!

26
JOJO skrev:Och idag startade inte bilen igen. Denna gång var det inte kortis av en eller annan anledning. Denna gång var batteriet urladdat, faktiskt. Mätte det.
Alla andra gånger har spänningen varit ok. Men inte nu.
OCH till råga på allt min snabbladdare var oladdad.
Så nu är det långladdning som gäller och ant. köp av batteri. För en gång skulle har dom som sagt att det batteriets fel som gör att Kia Ceed inte startar, rätt. har kört så lite p gr av viruset.

Vilket batteri är bäst?
Biltema batteri duger alldeles utmärkt. Har köpt ”kvalitets” batteri innan. Men sist köpte jag ett biltema och blev grymt imponerad! Plus i kanten är ju garantin man får på batteri hos biltema.
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"