Re: Batterin urladdat igen och igen! Nybil, Kia ceed gt line!!!!

Senaste inlägget från föregående sida:

Bumpar tråden. Van vid att den ibland inte startar. Använder Jumpstartaren - snabbstartar. Funkar fint. Sen fram med laddaren och ser till att den får stå i några timmar.

Detta kan hända när som helst. Oberoende av väderlek. Varmt som kallt ute. Kanske om jag haft dörrarna öppna länge. Eller hittat på något annat som gjort den orolig!

Numer kompletterar jag med långladdning också. Och har alltid snabbstartaren i handsfacket. Mig lurar den inte. (Och Kia hittar inget).

Och älskar min Pro_Ceed GT+ , 3 dörrars. så jag har lärt mig leva med detta. Vill inte ha någon annan bil. Inte ens den nya Proceeden.

Kia Pro_Ceed GT+
Annons

Mr_L skrev:Tänkte bara tipsa om en sak som e dumt gjort på Ceeden i alla fall. Och det är att om man låser upp bilen med fjärren och comfortbelysningen tänds och sedan öppnar passagerardörren och tex hämtar nåt ur bilen och sedan stänger och låser så släcks inte comfortbelysningen. Därigenom har jag fått urladdat batteri...

Kan vara ett tips!
Kia Pro_Ceed GT+

JOJO skrev:
Mr_L skrev:Tänkte bara tipsa om en sak som e dumt gjort på Ceeden i alla fall. Och det är att om man låser upp bilen med fjärren och comfortbelysningen tänds och sedan öppnar passagerardörren och tex hämtar nåt ur bilen och sedan stänger och låser så släcks inte comfortbelysningen. Därigenom har jag fått urladdat batteri...

Kan vara ett tips!

Måste bara förtydliga en sak som jag glömde...

Detta händer bara om man öppnat på passagerarsidan och stoppat i nyckeln och vridit på tändningen och sedan drar ut nyckeln och sedan stänger å låser. Stereon står åxå på då.
2018 Ceed GT-Line DCT

Mr_L skrev:
JOJO skrev:

Kan vara ett tips!

Måste bara förtydliga en sak som jag glömde...

Detta händer bara om man öppnat på passagerarsidan och stoppat i nyckeln och vridit på tändningen och sedan drar ut nyckeln och sedan stänger å låser. Stereon står åxå på då.

Det är ju för att bilen tror att du sitter kvar i bilen pga att förardörren inte har öppnats
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15
Annons
Skriv svar

Återgå till "Generella diskussioner"