Annons

Nybliven medlem/ Kia Ägare 2019 Sportage.

1
Hejsan!

Nybliven medlem och Kia ägare. 31 år gammal, från Västeråstrakten, jag har 2 barn, hund, villa och fru.
Jag har alltid haft Volvo tidigare: 740 gl, 940 turbo, v70 2,5t & xc90 2,5t m.m alla i bensin varianter då jag är lagd åt bensin hållet. Volvo gör klart bra bilar, men jag har kommit fram till att man får så mycket mer när man investerar i en Kia. Jag gillar teknik så det faller sig naturligt när kia erbjuder mycket teknik för den billiga pengen. Svärföräldrarna har alltid kört Kia, mestadels Ceed, och jag har med åren märkt hur bilarna blir bättre och bättre.

Så i Okt-18 slog vi till och beställde våran allra första Kia. Det blev en Sportage Gdi 1,6T GT-line+, i Blue flame färgsättning. Den levererades vecka 4 och har i skrivande stund gått 325 mil. Jag slog till och gjorde en lackkonservering, läder behandling och glas behandling.

Jag är otroligt nöjd med bilen i helhet, det enda negativa jag hittat är att max volym på stereon inte levererar vad jag önskar. Det kanske är någon slags spärr man kan häva i programvaran, jag ska i alla fall ta upp frågan på våran första service.

Vad jag hoppas få ut av detta medlemskap är väl bra tips på bra tillbehör, dela bra och dåliga erfarenheter av Kia, service & och bra allmänna tips.

Bor ni i närheten utav Västerås så släng in en kommentar. Vi kanske känner varandra!?

Nog snackat, nu kommer en bild. Fortfarande Vinterdäck på, hoppas jag kan montera på sommardäcken kommande helg.
Kia Sportage GT-line 2019. Kia Sportage GT-line 2019.
Kia Sportage GT-line+ 1,6t GDI AWD 2019
Kia Cee'd GT+ 1,6t GDI FD 2016
Annons

Re: Nybliven medlem/ Kia Ägare 2019 Sportage.

2
Hej igen!

Har under ett litet tag letat efter en mindre andra-/pendlarbil till mig. Så jag har ju haft tankarna på just en till Kia och då en 5-dörrars Ceed modell. Så har haft relativt bra koll på blocket den senaste tiden. Så dök det upp en "ny" variant utav ceed i min sökning, Kia ceed GT. Sedan den dagen har jag specifikt bara letat efter en GT modell att köpa.
Och i helgen slog jag till och köpte mig en Kia ceed gt 2016.
Så nu har vi kort och gott 2 st bilar av märket Kia, och jag är helnöjd!
Kia Sportage GT-line+ 1,6t GDI AWD 2019
Kia Cee'd GT+ 1,6t GDI FD 2016
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"