Annons
Annons

Re: Volvo ägare snart ceed igen

15
Johan888sundsvall skrev:Fick ett samtal av återförsäljaren igår. Kia har gjort ett litet fel. När bilen kom till Sverige så upptäckte dom att bilen har fel motor..... 115 Hk istället för 136 Hk. Är rätt uppgiven. Nu är det bara o vänta på samtal från Kia Sverige och se hur dom ska lösa detta problem. Säljaren har lagt en ny beställning på en till bil men den kommer i maj/juni känns ju riktigt skoj. Tydligen någon stjärna på Kia fabriken som gjort detta fel på många bilar.

Hej !
Lite förvirring här också när det gäller nya Ceed diesel... På Kias hemsida, där man kan bygga ihop sin nya drömbil på nätet, finns bara ett dieselalternativ, GT-Line 136 hkr.
Har sedan kollat på blocket flera gånger, och det fåtal av Ceed diesel som kommer upp då är bara på 115 hkr. Trodde först att det var felskrivning när det står 115 hkr.
Finns det någon här som kan förklara hur detta ligger till ? ...har inte frågat nån säljare än.
Kia Ceed SW Phev 2022, Delux White Pearl

Re: Volvo ägare snart ceed igen

18
anbr skrev:[quote="Johan888sundsvallSälja
Hej !
Lite förvirring här också när det gäller nya Ceed diesel... På Kias hemsida, där man kan bygga ihop sin nya drömbil på nätet, finns bara ett dieselalternativ, GT-Line 136 hkr.
Har sedan kollat på blocket flera gånger, och det fåtal av Ceed diesel som kommer upp då är bara på 115 hkr. Trodde först att det var felskrivning när det står 115 hkr.
Finns det någon här som kan förklara hur detta ligger till ? ...har inte frågat nån säljare än.
Tydligen enligt säljaren så ska 115 Hk dieseln bara säljas i Europa. Den blå dieseln som Upplands bilforum säljer är tydligen (min) bil.. Dom 115hk diesel ceedarna som finns på blocket är alla fel levererade bilar till kund. Fakta enligt saljaren. Kan stämma men man vet aldrig. 136 Hk dieseln ska säljas i Sverige med kia vill helst bara sälja bensinare .

Re: Volvo ägare snart ceed igen

19
Johan888sundsvall skrev:
anbr skrev:[quote="Johan888sundsvallSälja
Hej !
Lite förvirring här också när det gäller nya Ceed diesel... På Kias hemsida, där man kan bygga ihop sin nya drömbil på nätet, finns bara ett dieselalternativ, GT-Line 136 hkr.
Har sedan kollat på blocket flera gånger, och det fåtal av Ceed diesel som kommer upp då är bara på 115 hkr. Trodde först att det var felskrivning när det står 115 hkr.
Finns det någon här som kan förklara hur detta ligger till ? ...har inte frågat nån säljare än.
Tydligen enligt säljaren så ska 115 Hk dieseln bara säljas i Europa. Den blå dieseln som Upplands bilforum säljer är tydligen (min) bil.. Dom 115hk diesel ceedarna som finns på blocket är alla fel levererade bilar till kund. Fakta enligt saljaren. Kan stämma men man vet aldrig. 136 Hk dieseln ska säljas i Sverige med kia vill helst bara sälja bensinare .
Ok, då förstår jag hur det ligger till med dieslarna.
Verkar inte vara många kunder som åker omkring i bensinarna heller. Har ännu bara sett några enstaka exemplar på vägarna här runt Sundsvall. Och den nya Ceed-modellen började säljas i höstas. Kan Kia behålla sin 3:e plats i försäljningsstatistiken ?
Hur det ser ut i övriga Sverige vet jag inte, men här uppe i norrland tycker jag det är diesel som gäller alla dagar i veckan. Dvs långa avstånd, låg förbrukning, stark som dragbil med släp osv.
Kia Ceed SW Phev 2022, Delux White Pearl
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"