Annons
Annons

Re: Apple CarPlay kia Sportage 2016

12
Jag tycker det verkar väldigt underligt om vissa kan få det och vissa inte. Har ju hittar flera somnhar sena 2015 som fått det. Den nya Avn kom väl i o med karossbytet o då borde väl alla kunna få det. Ska lämna in den för uppdatering men kan dom inte leverera carplay ska jag väl inte behöva betala för uppdateringen kan man tycka. Verkstäderna borde väl veta vilka som kan få och inte få. Känns som nåt jäkla lotteri bara ju.

Re: Apple CarPlay kia Sportage 2016

13
Det är hårdvarubegränsningar i de tidiga modellerna som gör det, men vad jag förstått kan de flesta svensksålda Sorento få AA och ACP.
Uppdateringen är kostnadsfri i samband med service, inte annars.
Vet du om den blivit uppdaterad någon gång?
Vad står det för siffror under system (bild på det)?

Kia Sportage 2016 - Android Auto & Apple CarPlay

18
[quote="HellboyElvis"]

Hej HellboyElvis, ser att du är väl insatt i Kia Sportage och då jag satt i vår Kia för första gången igår så går jag rakt på kunskapens källa, "HellboyElvis"! :-)
Vår Kia Sportage är 2016 uttagen i maj 2016 (tror jag säljaren sa) och jag har inte Android Auto & Apple CarPlay i menyerna. Jag började läsa er tråd redan innan jag hämtade min bil hos Kia i Alberg och jag bad säljaren säkerställa att jag inte skulle behöva komma in och uppdatera detta "efteråt". Svaret blev att den var uppdaterad och inget ytterligare kunde göras. Som nybliven Kia ägare kan jag inte ifrågasätta säljaren.

HellboyElvis, för att vara tydlig Jag måste ha Android Auto om jag ska behålla bilen inser jag tyvärr redan efter 18 tim. Så jag undrar, vet du exakt hur jag ska gå tillväga för att säkerställa att man kan, vad man kan och hur man kan uppdatera mitt fordon? Kan du vägleda mig step by step?

Mvh Ola

Re: Apple CarPlay kia Sportage 2016

19
Hej HellboyElvis, ser att du är väl insatt i Kia Sportage och då jag satt i vår Kia för första gången igår så går jag rakt på kunskapens källa, "HellboyElvis"! :-)
Vår Kia Sportage är 2016 uttagen i maj 2016 (tror jag säljaren sa) och jag har inte Android Auto & Apple CarPlay i menyerna. Jag började läsa er tråd redan innan jag hämtade min bil hos Kia i Alberg och jag bad säljaren säkerställa att jag inte skulle behöva komma in och uppdatera detta "efteråt". Svaret blev att den var uppdaterad och inget ytterligare kunde göras. Som nybliven Kia ägare kan jag inte ifrågasätta säljaren.

HellboyElvis, för att vara tydlig Jag måste ha Android Auto om jag ska behålla bilen inser jag tyvärr redan efter 18 tim. Så jag undrar, vet du exakt hur jag ska gå tillväga för att säkerställa att man kan, vad man kan och hur man kan uppdatera mitt fordon? Kan du vägleda mig step by step?

Mvh Ola

Re: Apple CarPlay kia Sportage 2016

20
Tack för förtroendet. Till att börja med måste du ha iAVN/5.x enheten.
2.x klarar inte AA eller ACP.
Ta ut SD-kortet som sitter i AVN-enheten och titta vad det står längst ner på kortet. Står det 2.x går det inte. Står det int1x eller 5.x så går det efter uppdatering.
Börja med att kolla detta.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"