Annons

Ledramp på taket

1
Hej allihopa!
Mitt första inlägg här, så jag vet inte om det är rätt kategori. Har en Sportage 2011 som jag vill montera en ledramp på taket på, då jag har 2st hella 3003 xenon konverterade som lyser sisådär bra. Rampen jag tänkte montera är en curved +50". Men jag hittar inga takfästen till just Sportage. Så till min fråga, är det nån som gjort det och vart hittade ni fästen isf?
Jag vill gärna montera den som på bilderna nedan.
Alla tips tar jag tacksamt emot!
Bild
Bild
Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
Annons

Re: Ledramp på taket

2
Har inte gjort det på Sportage, men på en Sorento. Fanns inte heller färdiga fästen till den då, så jag tillverkade egna som fästes i takrailsens infästningar.
Gjorde dom i 2mm plåt som jag vek och borrade ur. Tror det var en 52" curved.
Sorenton är ju lite bredare.
Det blev bra iallafall.

Re: Ledramp på taket

3
Testat köra bil med belysning monterad så när det snöar eller regnar och är mörkt ute?

Inte kul, för det lyser upp all nederbörd precis feamför rutan och man förlorar siktdjupet. Värdelöst för körande på allmän väg, offroad helt ok.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.

Re: Ledramp på taket

4
HellboyElvis skrev:Har inte gjort det på Sportage, men på en Sorento. Fanns inte heller färdiga fästen till den då, så jag tillverkade egna som fästes i takrailsens infästningar.
Gjorde dom i 2mm plåt som jag vek och borrade ur. Tror det var en 52" curved.
Sorenton är ju lite bredare.
Det blev bra iallafall.
Hmm... Nej så dumt att det inte finns. Jag har rails redan monterade, vill montera bort dom och vill gärna ha ljuset så nära framrutan som möjligt

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Re: Ledramp på taket

5
Torgskräck skrev:Testat köra bil med belysning monterad så när det snöar eller regnar och är mörkt ute?

Inte kul, för det lyser upp all nederbörd precis feamför rutan och man förlorar siktdjupet. Värdelöst för körande på allmän väg, offroad helt ok.
Nej, det har jag faktiskt inte men känns att det är jättebra ljus ju. Har faktiskt inte tänkt på det... Då får jag nöja mig med mina ljus denna vinter. Tips på hur jag kan justera dom bäst?

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Re: Ledramp på taket

10
HellboyElvis skrev:Då får man nog gå ner en del i storlek.
En 52" rakt över fronten bli nog inte så snyggt...
Tänkte nere under skylten, att det sen inte är snyggaste är väl en sak, men det är ju inte snyggare på taket heller och däruppe blir den tämligen retsam under mörkerkörning vid minsta dimma eller nederbörd, just de tillfällen man vill ha ljus.
Kia Cee´d Special edition 2, 1,6 crdi 2015, Dark gun metal.
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"