Annons

Re: Nyinköpt: Kia Cee´d 1,6 CRDI ECO SW Komfort -11 många fr

31
tiger skrev:Samma för min del när jag fick min i början utav denna månaden, tillverkades -10
men var årsmodell 11 (typ).
De har ett stort centrallager av Kiabilar här i Sverige, närmare bestämt ute vid Orust, nära Göteborg.
Hämtade min för en halvtimme sedan. När man gick in, enl. säljaren, och kollade bilens chassieummer så var det tecken 9 från slutet som var bokstav för året bilen är. Så enl. denna bok han slog i så är min en 2011.

Till tråden:

Att "gifta" min iPhone med stereon tog 10 sekunder med alla knapptryck, föredömligt enkelt. Bilen verkar rappare, om det är 128hkr eller om det är för att den har 6 växlar ska vara osagt.
Mycket tystare är den i stadstrafik och på motorväg. Däremot så pillade man på farthållaren när man skulle ändra volymen på stereon (vana från min crdi) samt att stereon verkar nå max volym alldeles för tidigt, annars klart ljud i den.

har inte testat att prata via BT, men det kommer det med.

Det första här hemma är att jag tagit bort mittnackstödet bak samt nätet. Finns ju ingen bakåtsikt med dessa grejer på plats.

Kommer mer sedan.....
KIA Ceed SW Special edition 2015
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.
Färg: Sand track metallic
Annons

33
Peter skrev:Ah, är det nät som går ända upp i taket? Trodde det var sånt man spände över lasten.
Det spänns mellan överkant på ryggstödet upp till taket. Sedan finns det "bälten" med spännen som ändå gör att nätet kan sirtta där även om man fäller ryggstödet. Det är kanske bra men det tar bort bakåtsikten. Själv klarar jag mig med backspeglar, men frugan vill gärna kunna se ut genom bakrutan.
med bl.a. panoramaglastak, sollucka, navigator, backkamera, DRL, "follow me home", rattvärme, 2 zons klimatanläggning.

34
r_o_n skrev:
Peter skrev:Ah, är det nät som går ända upp i taket? Trodde det var sånt man spände över lasten.
Det spänns mellan överkant på ryggstödet upp till taket. Sedan finns det "bälten" med spännen som ändå gör att nätet kan sirtta där även om man fäller ryggstödet. Det är kanske bra men det tar bort bakåtsikten. Själv klarar jag mig med backspeglar, men frugan vill gärna kunna se ut genom bakrutan.
Mittennackstöded har jag inte ens tänkt på, skall kolla detta när jag lämnar jobbet =)
Angående nätet var detta det första jag plockade bort med, jag själv har nada användning för det, och
det är både fult och ivägen ;)
Kia Ceéd Crdi SW Komfort 128hk Cassa White -11

35
En sak till.
Gick hur smidigt som helst att ansluta bluetooth första gången. Funkade perfekt andra gången jag kom till bilen.
Tredje gången så gick det att ringa via rattkontrollerna, men jag fick ingen musik via stereon. Vad har hänt? Det står att man ska trycka AUX och när man gör det står det "no media". Nu blev det rörigt, hur gör jag?

38
Trident skrev:
JohanL skrev:Angående HAC så kopplar man ur denna om man kopplar ur antisladdsystemet. Om man ska öva med sina barn så kan man ju koppla ur den i samband med start i backe för att sedan koppla i den när man kommit iväg.
Testade detta igår och det funkar inte på min bil.
Jag ska erkänna att jag själv nite provat. Men i den tekniska guiden för antisladdsystemt så står det att vid avstängning av antisladdsystemet så kopplas även backstartshjälpen ur.

Detta då det faktiskt är antisladdsystemt så används för vid backstartshjälp. Volvo och Audi har ju samma antisladdsystem på sina nyare modeller och har då samma funktion.
Nu: Subaru XV 2,0D Sport 2012
Tidigare: Kia cee'd SW Komfort 1,6 CRDi 2010