Annons

Re: Nya fel på bilen igen. Kia SW 2017

31
Fick ett väldigt tråkigt besked från Kia Köping i dag. De kommer inte att åtgärda problemet med listen som har lossnat och krupit fram (se bilder tidigare i tråden) de anser inte att listen fyller någon funktion och att det kommer att bli för dyrt att åtgärda det för att det ska vara värt att kosta på? Vad ska man säga om det? de menar på att det är en hel dags jobb att bort rutan och åtgärda listen. kia Sverige vägrar att ta det som garantiåtgärd och då Kan inte Kia i köping göra något säger de. Är det verkligen normalt att lister ska börja lossna på en 1.5 år gammal bil som gått 3000 mil och att företaget vägrar åtgärda det? Hur som så är det ju ett skönhetsfel på en sak som kostat mig 225000 kronor! vid första besöket petade verkstaden ner listen som nu krupit upp igen. Känns ju inte så där väldigt kvalitetsmässigt direkt. Vad säger och tycker ni andra, och vad har ni får råd att ge mig? Jag har bett personalen på Kia att be den/de personer som tog beslutet att kontakta mig så jag kan få ett skriftligt beslut. Jag tänker mig väl att kontakta A.R.N och antar att det är den rätta vägen att gå, eller?
Annons

Re: Nya fel på bilen igen. Kia SW 2017

32
brickan skrev:Fick ett väldigt tråkigt besked från Kia Köping i dag. De kommer inte att åtgärda problemet med listen som har lossnat och krupit fram (se bilder tidigare i tråden) de anser inte att listen fyller någon funktion och att det kommer att bli för dyrt att åtgärda det för att det ska vara värt att kosta på? Vad ska man säga om det? de menar på att det är en hel dags jobb att bort rutan och åtgärda listen. kia Sverige vägrar att ta det som garantiåtgärd och då Kan inte Kia i köping göra något säger de. Är det verkligen normalt att lister ska börja lossna på en 1.5 år gammal bil som gått 3000 mil och att företaget vägrar åtgärda det? Hur som så är det ju ett skönhetsfel på en sak som kostat mig 225000 kronor! vid första besöket petade verkstaden ner listen som nu krupit upp igen. Känns ju inte så där väldigt kvalitetsmässigt direkt. Vad säger och tycker ni andra, och vad har ni får råd att ge mig? Jag har bett personalen på Kia att be den/de personer som tog beslutet att kontakta mig så jag kan få ett skriftligt beslut. Jag tänker mig väl att kontakta A.R.N och antar att det är den rätta vägen att gå, eller?
Idel problem jämt med min Kia och jag kan inte påstå att jag känner mig nöjd med hur Kia hanterar det. Väntar fortfarande på ett skriftligt besked från Kia så jag kan kontakta ARN. Det ärv det enda jag kan komma på att jag kan göra.

Re: Nya fel på bilen igen. Kia SW 2017

34
Till slut blev min Kia lagad då och nu ska väl allt förhoppningsvis vara som det ska då. Jag får ge en eloge till Kia i köping ändå som åtog sig jobbet. Enligt dem så fick de bara betalt för två timmars arbete. Det tog 1,5 dag att fixa listen. Skönt att ha det gjort nu :-) Märkligt ändå att lister kan lossna "bara så där" Hoppas inte fler lossnar.
Skriv svar

Återgå till "Problem"