Annons
Annons

Re: Radion hoppar mellan kanalerna.

2
Det är sterisk som växlar mellan FM och DAB. Kia vet om det len är maktlösa i frågan då LG som gör apparaterna vägrar ta bort funktionen. Åk in till din Kia verkstad och be dom plocka ur antennen till DAB. Och säg att du hört att det är kias rekommendation som åtgärd än så länge.
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Radion hoppar mellan kanalerna.

4
Stefanjosse skrev:Hej min radio brusar lite på alla kanaler
I instruktionsboken står det att om man inte använder orginal xenonlampa så kan det bli störningar på radion
Men det står ej vilket märke en orginal lampa är ???
Är det någon som vet ???
När dom skriver original så pratar dom om att det ska vara monterat från fabrik.
Kan inte inta vara så att du har något sitter i cigguttaget i bilen? Kan var t.ex. en laddadapter som kan störa mottagningen
Kia cee'd sw GT-line -16, Kia cee'd sw SPII -15

Re: Radion hoppar mellan kanalerna.

6
Har samma problem. Min radiomottagning är likadan. Utanför stan så småsparkar det hela tiden och radion hoppar mellan frekvenserna som om den har svårt att välja bäst frekvens. Funderar starkt på att installera en bättre enhet med bättre mottagning. Antennen byttes ut och trots det så sprakar det.

Re: Radion hoppar mellan kanalerna.

7
Har samma problem med P4 som hoppar till P2 7-8 ggr på en minut. Enl. serviceverkstad har man inge lösning. Har haft detta av och till under snart 2 år. Jag anser att det är en garanti råga. Undrar över hur Kia är organiserade eftersom det inte finns någon central instans att diskutera med då de hänvisar till serviceverkstad.
Hur är det med garantier? Läste någonstans på nätet att det är olikagarantitider och att på radion skulle dt vara 2 år. Kanske var det sista Kian, som jag i övrigt är mycket nöjd med.

Re: Radion hoppar mellan kanalerna.

8
Hej! Vi hade problem med radion i vår nya KIA Sportage 2016, det brusade och den bytte frekvenser hela tiden. KIA höll på i ett halvår innan dom hittade felkällan som var kameran som sitter i vindrutan/backspegeln. Efter kamera bytet fungerar radion perfekt. Kameran gjordes strömlös och då fungerade radion normalt. Kjelle

Re: Radion hoppar mellan kanalerna.

9
Jag hade problem med wifi uppkopplingen på min bil. live poi osv va helt omöjligt att hitta utom någon gång. Ny stereo beställdes och då funkade det bra förutom att då sprakade och hade jätteproblem med radion. Hittade knappast några kanaler och störningar hela tiden. Togs in på Hedins i Halmstad där man mätte upp mottagning/dämpning av radiosignal. Det visade sig att den nya stereon va helt kass mottagning i. Då kom det ut en uppdatering av min stereo så den gamla uppdaterades och vips så funkade wifin. och den hade bra radio så den sattes tillbaka. så det verkar som att det finns dåliga radiomoduler ute.
Skillnaden va rätt stor när dom mätte dämpning/signa mellan den fungerande och ej fungerande radion. Den som inte funkade va helt ny!!!
Sportage 1,7 dct7 Special edition Infraröd 2017

Re: Radion hoppar mellan kanalerna.

10
goranigustavsson skrev:Har en nästan ny Sportage där radion börjat att uppföra sig konstigt.
Varje gång som jag ska lyssna på p4 så hoppar den över till på nästan omedelbart.
Någon som har en idé om vad som kan vara fel.
Göran
Eftersom det är DAB som är problemet och det inte finns någon lösning är mitt krav att de byter ut till fabrikat som klarar DAB. Gör dokumenterad reklamation med tanke på den korta garantitid på radion.
Skriv svar

Återgå till "Elektronik, luftkonditionering och multimedia"