Annons

Volvo ägare snart ceed igen

1
En bilmekaniker med en förkärlek för ceed o Kia generellt. Min första ceed var en 2013 1.6 diesel. Nu har jag äntligen beställt min första nya bil. En ceed gt-line 1.6 diesel 2019 . Väntar med spänning på att få se den i verkligheten.

Vart självklart hakka 9or som kommer klä dessa orginalfälgar perfekt
Bilagor
Annons

Re: Volvo ägare snart ceed igen

4
Grattis till din nya Kia ! ...och snygga fälgar ;)
Jag har lite nyfikna frågor:
* Har du beställt manuell eller dct-låda ?
* Pris ?
* Skatt ?
* Har du provkört dieseln ?
Jag funderar på att byta till Ceed 2019 diesel.
Jag provkörde Advance dct bensin i höstas, snygg, skön bil att köra och åka i.
Kia Ceed SW Phev 2022, Delux White Pearl

Re: Volvo ägare snart ceed igen

5
anbr skrev:Grattis till din nya Kia ! ...och snygga fälgar ;)
Jag har lite nyfikna frågor:
* Har du beställt manuell eller dct-låda ?
* Pris ?
* Skatt ?
* Har du provkört dieseln ?
Jag funderar på att byta till Ceed 2019 diesel.
Jag provkörde Advance dct bensin i höstas, snygg, skön bil att köra och åka i.
Tack så mycket
Jag beställde med 7 växlade dct lådan.
Priset vart ca 326 tror jag med Dieselvärmare.
keyless/elbaklucka var i ett paket som jag valde bort pga att jag hatar elstyrda bagageluckor . Vart även halvskin pga att helskin blir så jäkla kallt på vintern/varmt på sommaren. Ja ja dieselvärmare i all ära men man lär nog glömma någon gång
Skatten vart 3200 ish bensinaren ligger på 2900 ish. För liten skillnad plus att jag har en sambo som har häst så vill kunna dra hästtransport.
Fick testköra en Sportage den har samma motor som nya ceeden på 136 Hk.
Har kört en ceed 2013 i 3 år med 128 Hk dieseln o var nöjd hur den betedde sig kanske lite slö men vafan från punkt a till punkt b funkar den.

Har du några fler funderingar så skicka ett PM
Mvh johan

Re: Volvo ägare snart ceed igen

9
Fick ett samtal av återförsäljaren igår. Kia har gjort ett litet fel. När bilen kom till Sverige så upptäckte dom att bilen har fel motor..... 115 Hk istället för 136 Hk. Är rätt uppgiven. Nu är det bara o vänta på samtal från Kia Sverige och se hur dom ska lösa detta problem. Säljaren har lagt en ny beställning på en till bil men den kommer i maj/juni känns ju riktigt skoj. Tydligen någon stjärna på Kia fabriken som gjort detta fel på många bilar.

Re: Volvo ägare snart ceed igen

10
Ny info. Tydligen någon stjärna på Kia Sverige som gjort fel. Den (nya) bilen är lovad att vara klar att hämta hos bilhandlaren senast sista mars. Som kompensation får jag första servicen for free. Vet inte om man ska skratta eller gråta. Har inga höga förhoppningar längre. Innan man änns fått bilen så är det bekymmer. Spänningen att man äntligen ska äga en ny bil är som borta.
Skriv svar

Återgå till "Presentera dig här"