Annons

Re: Fel på nödbromsen

11
HellboyElvis skrev:Jo det har varit en del kampanjer på DE. Men det är ju inget man betalar för som kund...
Tror att du misförstår lite.

Detta är inte en fråga om pengar - snarare en fråga om förtroende för märket och bilen i fråga.

Tror inte att jag någonsin tidigare har upplevt liknande med andra bilar jag har haft.
Har ofta köpt en helt ny model - men inte med så många fel på så kort tid.
Kia Soul EV - Titanium Silver - Årsmodell 2018
Annons

Re: Fel på nödbromsen

12
De flesta bilmärken har åtgärdskampanjer.
Opel t.ex. är experter på att kalla in bilar för att montera ett plastskydd eller dra ett buntband runt en kabel eller borra ett hål under tanklocket (dessa är riktiga kampanjer från Opel)
Tycker inte Kia är värre än något annat märke...

Re: Fel på nödbromsen

13
HellboyElvis skrev:De flesta bilmärken har åtgärdskampanjer.
Opel t.ex. är experter på att kalla in bilar för att montera ett plastskydd eller dra ett buntband runt en kabel eller borra ett hål under tanklocket (dessa är riktiga kampanjer från Opel)
Tycker inte Kia är värre än något annat märke...
Du kan tycka precis vad du vill.

Detta är inte en fråga om vad du tycker - ingen har egentligen frågat vad du tänker och tycker.

Detta gäller endast mitt helt personliga förtroende för ett bilmärke och ett specifikt exemplar av en modell.
Kia Soul EV - Titanium Silver - Årsmodell 2018

Re: Fel på nödbromsen

15
Då har min Niro varit på verkstad angående felet på nödbromsen o.s.v.

Efter en stund hade de hittat felet.
En kabelhärva hade haft närkontakt med rattstången och isoleringen på en eller flera kablar hade slitits sönder.
Enligt instruktion från KIA åtgärdades detta vid etablering av ny isolering av berörda kablar.

Tills vidare inga nya felmeddelanden ...
Kia Soul EV - Titanium Silver - Årsmodell 2018
Skriv svar

Återgå till "Niro"