Annons

Elsats till dragkrok

1
Hej, jag har beställt en dragkrok till min Niro, men självklart fanns det en massa val... eller närmare bestämt tre.
13-polig standard elsats + 690 kr (Ord. pris: 990 kr)
7-polig standard elsats + 0 kr
13-polig bilspecifik elsats + 1895 kr

Vilken ska jag ta, jag kommer att använda min dragkrok väldigt sällan, så det behöver inte vara några som helst finesser?

Monteringen lämnar jag över till en verkstad :)
Toktant med en Niro Plugin 2018 och pluspaket 1.
Annons

Re: Elsats till dragkrok

2
Lite kuriosa: Jag beställde kroken från Dragkrokskungen och som ni ser så är den fordonsspecifika elsatsen dyr. Kollade en annan firma och inser att den fordonsspecifika elsatsen där kostar hälften så mycket till exakt samma krok... Har nu meddelat "Kungen" att dom får halvera priset på sin elsats till mig, eller så backar jag beställningen och tar den från det andra företaget i stället. Fortsättning följer...
Toktant med en Niro Plugin 2018 och pluspaket 1.

Re: Elsats till dragkrok

3
Jag kör numer alltid 13-polig kontakt. Den har signaler som inte finns i 7-poilga, ifall man nu skulle dra ett släp som har det. Sen tycker jag kontakten är bättre då den har bajonettfäste-liknande montage.

Det finns smidiga adaptrar från 13- till 7-poligt. Jag fick en adapter med till min senaste dragkrok. De adaptrar jag sett från 7- till 13-poligt som jag har sett har inte känts så bra.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver
Skriv svar

Återgå till "Niro Plug-In Hybrid"