Annons

Rutor som åker ner?

1
Har ett mysko problem har kommit ut till en optima sw på morronen och alla rutorna vart nere?
Bilen är fortfarande låst men alla rutorna nere ngn bägge nycklarna i nyckelskåpet så knapparna har vi inte vart på..
Ngn som har vart ute för samma sak?

Mvh Daniel
Annons

Re: Rutor som åker ner?

4
Råkade ut för samma sak i somras. På morgonen när jag kom ut så var rutorna nere. Ska 3d-printa ett fodral till nykeln för att undvika att någon byxtryckning sker, ifall det nu var det som orsakade det.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver

Re: Rutor som åker ner?

5
Hej! Har en Optima diesel -17 med liknande problem. Lämnade bilen olåst ett tag på garageuppfarten, nyckeln i fickan. Återkommer efter 15 min med alla rutor nere. Knepigt och oroande om man lämnar bilen exempelvis i regn. Åtgärd? Omprogrammering av nyckel?

Re: Rutor som åker ner?

6
Jag får det ibland när nyckeln ligger i fickan, som tur är inte så ofta. Det sker för att något i fickan trycker och håller inne "lås upp"-knappen.
Funderar på att 3d-printa ett TPU-fodral till min nyckel eller något i läder. Tyvärr verkar det inte går att stänga av funktionen.
Jag har även råkat ut för samma med bagageluckan. Just nu bara glad att det inte skett när det snöar eller regnat då jag läst om folk som råkat ut för det med snö och regn.
Har nu:
Kia Sportage Plug-In Hybrid Advance 2022 White
Har tidigare haft:
Nya Optima SW Plug-In Hybrid 2018 Gravity Blue
Nya Kia Cee'd SW GT Line 2016 1.6 Diesel, Dark Gun metal
Kia Cee'd SW Komfort 2011 1.6 Diesel, Melange Silver
Skriv svar

Återgå till "Optima"