Annons
Annons

Re: Behöver tips om genomföring i torpedväggen

2
Har hittills inte fått någon respons på min fråga så jag gav mig på att lösa problemet själv.
Att ta sig igen torpedväggen på passagerarsidan såg väldig mörkt med tanke på luftfilter mm bakom handsfacket så jag tittade på förarsidan istället och fann en stor gummigenomföring för en kabelstam ovanför pedalerna. Pillade med en mejsel i kanten på genomföringen och såg att det var relativt fritt bakom den i motorutrymmet.
Tittar man ifrån motorutrymmet så är det i princip omöjligt att se genomföringen så jag skar upp ett hål i genomföringen i storlek med kupévärmarkabeln och stack sedan en ståltråd från kupésidan in till motorutrymmet tills jag tyckte den kom fram där jag ville att kabeln skulle komma fram för att räcka och kopplas ihop med grenkontakten som delar sig mot motorvärmaren och uttaget på fronten. Virade fast kupévärmarkabeln på ståltråden och tryckte sedan igenom den i genomföringen (tjock kontaktända på kabeln men det gick bra ändå pga mjukt gummi i genomföringen) så långt så att kabeln ändå skulle räcka över pedalerna, förbi bakom mittkonsolen till passagerarsidan där uttaget skulle sitta på mittkonsolens sida. Drog sedan mha ståltråden upp resterande av kabeln i motorutrymmet. Tätade gummigenomföringen med silikontätningsmassa. P.S. Passade även på att dra igenom kablar för styrning av extraljus på samma gång. Hoppas denna instruktion kan vara till nytta för någon :-)
Skriv svar

Återgå till "Modifikationer och tillbehör"